Nousiaisten Rotaryklubi järjesti yhdessä Nousiaisten seurakunnan kanssa hyväntekeväisyyskonsertin Ukrainan lasten hyväksi 4.3.2023 Nousiaisten kirkossa.

Tilaisuuden avannut klubin presidentti Kari Virtanen kertoi tilaisuuden taustasta ja tilaisuuden tuottojen kohdentamisesta ukrainalaisten lasten avustamiseen ja koulukäynnin tukemiseen. Lapsille kohdistuvan avun päätavoite on luoda turvallinen oppimisympäristö kehittämällä langattomia vaihtoehtoja, jolloin etäopetus on mahdollista paikasta riippumatta. Tuki menee Kirkon Ulkomaanavun kautta Ukrainaan.

Tämän jälkeen kirkkoherra Jarno Johansson esitti tervehdyksen konserttiin osallistujille.

Konsertin esiintyjänä oli Joel Hallikainen. Hän totesi ohjelmastaan seuraavaa: “Olen koonnut Ukrainan-tukikonsertin ohjelmiston suurella sydämellä.” ja hän jatkaa “Konsertti kerää rahoja Ukrainan sodan lapsille. Inhimillinen hätä tulee lähelle. Apua, tukea ja myötätuntoa on annettava nyt”.