Nousiaisten Rotaryklubin ja Nousiaisten Seurakunnan järjestämä hyväntekeväisyyskonsertti maalis-kuun alussa sai runsaasti kuulijoita Nousiaisten Pyhän Henrikin kirkkoon. Ihmisiä tuli kuuntelemaan Joel Hallikaisen gospelkonserttia myös melko pitkän matkan päästä, totesi Nousiaisten vs. kirkkoherra Jarno Johansson.

Rotarit luovuttivat 22.3. Johanssonille tositekopion 3.385,75 €:n rahasummasta, joka lahjoitettiin Kirkon Ulkomaanavun toimintaan Pohjois-Ukrainan Tšernihivin alueen lasten tukemiseen. Rotarien presidentti Kari Virtanen ja Jarno Johansson totesivat tyytyväisinä yhteisen uurastuksen tuoton olleen positiivinen yllätys. Siitä kiitos Rotarien aktiiviselle myyntityölle.

Rotarien ja seurakunnan yhteistyö oli hyvin luontevaa ja sitoutunutta ja siksi voimien yhdistäminen joskus myöhemmin, ehkä tyystin erilaisen tapahtuman luomisessa, voisi olla mahdollista, sanoi Jarno Johansson. Samalla hän jatkoi, että Kirkon Ulkomaanavun toiminta on läpinäkyvää ja avointa ja sinne osoitetuista lahjoitusvaroista vähintään 85 % ohjataan avustustyöhön, kotimaantoimintojen ja yleishallinnon kulujen ollessa alle 15 %.