Kartta latautuu...

Tapahtumapaikka
Sandslottstävling & Forneldsfest – Nagu Framnäs 29.8.2020

Forneldarnas natt i Nagu den 29 augusti kl. 17-22
Familjefesten under forneldarnas natt i Nagu är en tradition. Festen ordnas även i år och arrangörerna kommer att
respektera myndigheternas bestämmelser om avstånd och säkerhet. Publiken bär naturligtvis sitt eget ansvar.

Festen inleds kl. 17 på stranden med den traditionella sandslottstävlingen, Sandslottstävlingen ordnas av Nagu Rotaryklubb rf. Anmälan om deltagande görs på plats eller via Nagu Rotaryklubbs hemsida på nätet => www.sandslott.nagurotary.fi/
Nagus egen riksdagsledamot Sandra Bergqvist är ordförande i juryn till sandslottstävlingen

Målet med festen är att ge barn, unga och vuxna en meningsfull familjefest som avslutning på sommarens aktiviteter och samtidigt stärka samhörigheten mellan olika ålderskategorier och språkgrupper.

Samarbete är en förutsättning för arrangemangen. Nagu Ungdomsförening, Multiculti, Nagu Rotaryklubb rf, Folkhälsan i Nagu, Nagu Frivilliga Brandkår, stadens fritidsledare och servicemän delar på arbetsuppgifterna. Ungdomarna står bakom programpunkten sjövettspromenad.

Ett tjugotal lokala sponsorer har donerat tävlingspriserna tillsammans med Arkitektbyråernas Förbund i Finland (ATL)

Närmare information om sandslottstävlingen ger Alice Björklöv alice.bjorklov@op.fi tel 0505189876 eller Aaro Söderlund aaro@soderlund.fi tel 0400857099

———————————————————————————————————————————-

Muinaistulien yö järjestetään Nauvossa jälleen 29. elokuuta klo 17-20. Tämä perhejuhla on jo traditio, ja järjestetään tänäkin vuonna. Järjestäjät kunnioittavat viranomaisten etäisyys- ja turvallisuusmääräyksiä, mutta yleisö kantaa luonnollisesti oman vastuunsa. Juhla alkaa klo 17:00 hiekkarannalla hiekkalinnakilpailulla, jonka Nagu Rotaryklubb rf. järjestää.
Kansanedustaja Sandra Bergqvist Nauvosta toimii Juryn puheenjohtajana

Ilmoittautumisen voi tehdä joko paikan päälle taikka etukäteen sähköisesti => www.sandslott.nagurotary.fi/ Juhlan tavoitteena on antaa lapsille, nuorille ja aikuisille vaikuttava perhejuhla kesän rientojen päätteeksi, ja samalla vahvistaa eri ikäisten ja -kielisten yhteenkuuluvaisuutta.

Yhteistyö on kaikkien järjestelyjen edellytys. Niissä ovat mukana Nagu Ungdomsförening rf, Multiculti rf, Nagu Rotaryklubb rf, Folkhälsan i Nagu rf, Nagu Frivilliga Brandkår, Paraisten kaupungin vapaa-ajansihteeri ja työntekijät. Nuoriso vastaa ‘meritaitokävelystä’.

Parikymmentä paikallista sponsoria on lahjoittanut kilpailun palkinnot yhdessä Arkkitehtitoimistojen liiton (ATL) kanssa

Juryn puheenjohtajana toimii nauvolainen kansanedustaja Sandra Bergqvist. Lähempää tietoa hiekkalinnakilpailusta antavat Alice Björklöv alice.bjorklov@op.fi puh 0505189876 ja Aaro Söderlund aaro@soderlund.fi puh 0400857099