Keitä olemme

joTervetuloa Nauvon Rotaryklubiin!

Mottomme: PUHTAAMAN SAARISTOMEREN PUOLESTA
Rotary on kansainvälinen idealistinen organisaatio jolla on 1, 2 miljoona jäsentä yli 200 valtioissa, sekä naisia että miehiä. Jäsenet toimivat paikallisissa klubeissa ja muodostavat kansainvälisen verkoston. Rotari on rotari missä tahansa ja ovat tervetulleita vierailemaan rotariklubin riippumatta klubin sijaintia. Tämän takia Rotary on ovenavaaka uusille toimintaympäristöille maailmanlaajuisesti.

Myönteinen vaikutus
Rotaryorganisaatio kehottaa jäseniä toimimaan moton mukaan ” palvelu itsekkyyden edelle”. Tämä tarkoittaa hyödyllisten hankkeiden toteuttamista ja paikallisen yhteiskunnan myönteistä kehittämisestä.

Rotary Foundation,joka vastaa kattavammista hankkeista näkee tehtävänsä ”tehdä hyvää maailmassa”.

Rotarit – toimialansa merkittäviä edustajia
Rotariksi tullaan liittymällä paikalliseen rotaryklubiin. Liittyminen tapahtuu kutsun kautta, mutta aina voi ilmoittaa kiinnostuksestaan, yksikertaisimmin tutun rotarin kautta tai paikallisen rotaryklubin sihteerille

Jäseniksi valitaan henkilöitä joilla on hyvä ammatillinen maine ja jotka ovat johtavia toimialansa edustajia. Tällä tavalla halutaan varmistaa että rotarit voivat toimia esimerkkeinä ja johtajina tulevaisuuden kehityksessä myös käytännössä.

Målsättning:
– För Östersjön. Vi strävar till att samla in medel för att befrämja tillståndet i Östersjön.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme keskittyneet nuorisovaihdon tukemiseen. Järjestämme nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon vuorovuosin Törnävän Rotaryklubin kanssa. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Nostamme myös esiin tärkeitä sosiaalisia kehittämistarpeita. Olemme korostaneet esteettömyyden tärkeyttä viittomakielisen teatteriprojektin avulla. Järjestämme vuosittain maakunnan lukiolaisille puhetaitokilpailun Opinlakeusmessut-suurtapahtumassa yhteistyössä Törnävän klubin ja ulkopuolisten puheviestinnän asiantuntijoiden kanssa.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Restaurant L'Escale
Vierassatama
Nauvo

Aika:
To kl 18.00-19.00 (touko-syys)
Pe klo 18.00-19.00 (loka-huhti)

Ei tapahtumia