Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
29.05.2019
08:30 - 11:30

Nagu Rotaryklubb genomförde idag 29.5.2019 den årliga exkursionen till ön Själö, som är en del av Åbo Universitet/ Skärgårdshavets forskningsinstitut, för utdelning av Nagu Rotaryklubbs årliga forskarstöd/-stipendier. Det blev en trevlig och mycket intressant samt givande utflykt med M/s Östern och besök vid Själö i Åbo skärgård tillsammans med del av Åk 8-9 och rektor Åsa Sundström vid Kyrkbackens skola i Nagu.

Vi mottogs av föreståndaren Jari Hänninen på Själö som ledsagade oss till öns forskningscentrum. Forskningen på Själö är inriktad på Östersjöforskning, speciellt biologisk och geologisk forskning kring Skärgårdshavet som vi stödjer. Nagu Rotary president Tina Pettersson-Mäki överlämnade årets forskarstipendium till stipendietagarna Katja Mäkinen och Johannes Sahlstén. Från Nagu Rotaryklubbs styrelse deltog, utöver Rotary presidenten, även Alice Björklöf, Åsa Sundström och Inguar Karlsson-Parra. En mycket fin dag!

NRK President / Tina Pettersson-Mäki / Foto: Inguar Karlsson-Parra