Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Turvallisuuspoliittinen seminaari Liedossa 16.3. 2024.

Liedon Rotaryklubi järjestää yhdessä Lieto opiston ja ja Aurajokilaakson kansalaisopiston kanssa ajankohtaisen seminaarin Liedon kaupungin valtuustosalissa 16.3. klo 10 – 15. Samme kuulla neljä erinomaista alustusta Suomen tämän hetken turvallisuustilanteesta. Tapahtumaa tukee Liedon POPpankkisäätiö.

10.00Tervehdyssanat:  Juha Aalto, Liedon Rotaryklubin presidentti, kirurgi

10.05Ukrainan sota ja Venäjän asevoimat:Joni Lindeman,everstiluutnantti, V-S Reservipiirien toiminnanjohtaja

11.00Suomalainen kokonaisturvallisuus ja Ukrainan havainnot:Christian Perheentupa,Turvallisuuskomitean sihteeristön yleissihteeri

12.00Lounastauko

13.00Hybridivaikuttaminen: Pauli Aalto-Setälä, kansanedustaja, toimittaja

14.00Kiina:Lauri Paltemaa, professori, Turun yliopisto / Itä-Aasian tutkimus-ja koulutuskeskus (CEAS)

14.55Tilaisuuden päättäminen,Juha Aalto.

Paikalliset Projektit

Vuoden ympäristöteko Liedossa

Kilpailun ajatuksena  on nostaa esille sellaisia ihmisiä ja yrityksiä, jotka ovat tehneet hyviä ympäristötekoja. Palkittaviksi voidaan nostaa pienimuotoisia, idearikkaita tekoja, joista muut voisivat saada toimintamalleja sekä yrityksien hyviä ympäristötekoja, joista ei välttämättä tiedetä mitään.

Yleisö  voi ehdottaa raadille palkittavia henkilöitä ja yrityksiä lokakuun loppuun mennessä osoitteeseen ymparistopalkinto.lieto@gmail.com.

Palkinnot jaetaan tammikuussa.

Liedon Rotaryklubi toimii yhteistyössä Liedon Yrittäjien ry:n kanssa.

Keväällä 2023 palkittiin kotiseutuyhdistys Tarvaiset pitkään jatkuneesta talkootyöstään Kertun tuvan, sen ympäristön sekä Tarvasjoen pururadan ylläpidosta ja kehittämisestä.

Keväällä 2022 palkittiin Liedon Parman Huru-Ukot pitkäjänteisestä työstä Liedon Parmaharjun kiinteistöjen ja alueen kehittämisestä ja ylläpidosta.

Palkinto-omenapuun istutus Parmaharjulle

Kunniakirja 2022

Yrityssarjassa palkinto myönnettiin Premium Pet Food.

Historiikki

Klubimme iso hanke oli 40-vuotisjuhlavuosi.

Ensimmäisestä 20 vuodesta oli laadittu yhteenveto, joka nyt yhdistettiin uuteen hankkeeseen. Ilkka Virta ansiokkaasti hieman muokkasi jo kirjoitettua historiikkiä sekä kirjoitti ansiokkaasti uuden osion kahdelta viimeiseltä vuosikymmeneltä. Ilkka panosti työhön osaamistaan, taitoaan ja ennen kaikkea yli sata tuntia työtä paneutumalla asiaan sekä kirjoittamalla sen muiden luettavaksi.

”Liedon Rotaryklubi 1982 – 2022, yhteisöllisyyttä ja yhteistoimintaa” julkaistiin klubin 40-vuotisjuhlassa 8.6.2022.

Vesireppu

Vesireppu sisältää välineet ja ohjeet, joiden avulla lähivesistön tutkiminen on helppoa ja hauskaa.Klubi lahjoitti vesireput lisätarvikepaketteineen Ilmaristen ja Tarvasjoen yhtenäiskouluille keväällä 2021.

Turun Tienoo julkaisi jutun, jonka voi lukea linkistä https://www.lehtiluukku.fi/lue/turun_tienoo/25.3.2021/275049.

Auranmaan Viikkolehti julkaisi asiasta jutun 20.4.2021.

Kokoontumistiedot

Paikka: