Lääkäripankki

Teemme mahdolliseksi lääkäreiden lähettämisen kehitysmaihin

Suomen Rotarypalvelu ry:n Lääkäripankkia (Rotary Doctor Bank of Finland) rahoittavat kaikki suomalaiset rotarit.

Lääkäripankki on toiminut Tansaniassa vuodesta 2002 Tansanian evankelisluterilaisen kirkon sairaaloissa. Tansaniaan on lähetetty Lääkäripankin kautta vapaaehtoisia lääkäreitä ja hammaslääkäreitä Suomen Rotarypalvelun keräämän omarahoituksen ja ulkoministeriön myöntämän kehitysyhteistyön hanketuen avulla.

Vuosittain on Tansaniaan voitu lähettää vapaaehtoislääkäreitä kuuden tai useamman viikon ajaksi. Työ on palkatonta, mutta lääkärit saavat korvauksen matkoista, päivärahan ja vakuutuksen. Lääkärit osallistuvat sairaalan työhön käytettävissä olevilla välineillä ja tekevät myös opetustyötä. Humanitaarisen työn antaman mielihyvän lisäksi osallistujat ovat kokeneet saaneensa kokemusta, jota ei Suomessa olisi mahdollista saada.

Lue lisää Suomen Rotarypalvelu ry:n Lääkäripankista.