Rotary Internationalin vuositeema 2023-2024

Rotary Internationalin presidentti R. Gordon R Mclnally on valinnut  rotaryvuoden 2023-2024 teemaksi  Create Hope in the World- Luo toivoa maailmaan.  Hän toivoo että rotarit työskentelevät rauhan ja henkisen hyvinvoinnin puolesta ja kehottaa rotareita keskustelemaan  näistä tärkeistä asioista tuomaan niitä esiin rotaryvuoden aikana.

Rotarin ohjenuorana oikeudenmukaisuus

Meitä rotareita tarvitaan tässä maailmassa ja meitä tarvitaan myöskin lisää, koska meillä riittää tärkeitä tehtäviä ja vähäosaisten auttamista. Tässä työssä rotareiden arvoja ja ohjenuoria ovat monimuotoisuus, oikeudenmukaisuus ja inhimillinen  tarve tehdä yhteistoimintaa muiden yhteisöjen kanssa. Olemme onnistuneet maailman laajuisen yhteistyön avulla lähes hävittämään Polion ja nyt osallistumme COVID 19 -viruksen torjuntaan ja Ukrainan sodan uhrien auttamiseen. Palvelemme omia paikallisia yhteisöjämme ja elinympäristöämme. Uusin kärkiteemamme on luonnon ja ympäristön suojeleminen.

Kuusankosken Rotaryklubi ja  teema

Klubillamme on ollut ja on myös menossa useita ympäristöön ja vesiensuojeluun liittyviä hyvänteleväisyysprojekteja mm. Koulujemme Lähivedet, Väliväylän vesistön suojelun edistäminen, Siisti Biitsi ja SriLankan projekti. Ks Projektit osio.

Klubimme jatkaa toiminnan kehittämistä ja monipuolistamista uusia toimintapoja miettimällä. Lisäämme klubin ja Rotaryn  tunnettuvuutta ja näkyvyyttä kertomalla Rotaryn ja klubimme toiminnasta ja saavutuksista. Nuorissa on myös Rotaryn tulevaisuus ja toivotamme tervetulleeksi erityisesti uudet nuoret rotarit. Rotary on oiva tapa verkostoitua ja saada ystäviä ympäri maailman.  Se tarjoaa myös erilaisissa  klubitehtävissä mielenkiintoisen mahdollisuuden itsensä kehittämiseen. Myös klubimme rotarien perheenjäsenet ovat tervetuleita kokouksiimme, retkillemme ja mukaan toimintaamme. Rotary on perheen yhteinen.