Vuoden Kellokas -kiertopalkinto saatiin klubille Torniossa 26.10, se otettiin virallisesti käyttöön klubin kokousten avaussoittajana klubin syyskokouksessa 15.11. ja sitä juhlittiin Kellokaskakkukahvin ja -glögin merkeissä Oivangissa 27.10.

Kellokasvuoden presidentti Riitta Laulajainen oli ystävällisesti kutsunut klubilaiset Oivankiin, jossa nais- ja mieslukuisasti muisteltiin avecien kanssa ja kuvakavalkadin voimin mennyttä menestyksellistä vuotta itsensä Loistorotarin emännöidessä tilaisuutta. ”Ja kaikilla oli nii’in muukavaa, oi jospa oisin saanut olla mukana” kuten tutussa laulussa sanotaan. Poissa olleet jäivät kyllä paljosta paitsi. Kiitos kaunis Riitalle, taas kerran.

Tilaisuuden yhteydessä läsnä olleet rotarit saivat heille kuuluvan 5 vuosikalenterin nipun. Kalenterit olivat uunituoreet ja ne oli haettu painosta samana aamuna. Poissa olleille kalenterit toimitetaan erikoistoimin ennen Itsenäisyyspäivää. Erikoiskuljetus kiertää postilaatikolta toiselle vieden kalenterinippuja. Mahtavatko pukin pikku apulaiset olla asialla?

Illalla oli vielä tilaisuus osallistua Kuusamon viralliseen joulunavaukseen ja Jääveistospuiston avaustapahtumaan. Nopeasti noussut parikymmenasteinen pakkanen ja tilaisuuden tiivis ohjelma sekä tarvittu käteinen raha tekivät valitettavasti sen, että vuosikalenterien myynti jäi muutamaan yksittäiseen kappaleeseen kahden myyntitykin (Leila ja Kari) ponnistuksista huolimatta.

Eikä tietenkään pidä unohtaa tilaisuudessa esiintyneitä Mikkoa ja Joulupukkiakaan, joka ehti kaikilta muilta kiireiltään tähänkin tilaisuuteen.

Ja vielä pitää mainita myös kaivertajamestarimme Kyösti, joka myös nähtiin tilaisuudessa.