Tämän päivän perjantaikokous oli ”pyhitetty” rotary-asioille. Aluksi kerroin hieman klubin talousasioista, vuosikalenteriprojekti näyttää runsaan 4000 euron tuottoa ja jäsenmaksutilanteesta, ja sen jälkeen veli Ahti kertasi kaikille opiksi rotary-toiminnan periaatteita totuttuun tehokkaaseen tapaansa. Asiat ovat tuttuja mutta kertaus on opintojen äiti eli repetitio est mater studiorum.

Keskusteluosuus keskittyi kahteen asiaan, nuorisovaihdon eri muotoihin ja klubin ohjelmatarjonnan eri muotoihin. Pitkähkö keskustelu käytiin siitä, pitäisikö klubin jatkaa viime vuosikymmenen 4 kansainvälisen nuorisoleirin linjalla vai palata aikaisempien vuosien kesä- ja vuosivaihtojen linjalle. Kummallakin on omat puolensa eivätkä kustannukset veli Pentin mukaan juurikaan poikkea toisistaan. Vuotta 2021 ajatellen ratkaisu pitää tehdä talven – kevään aikana.

Ensi perjantain vuosijuhlaan on nyt ilmoittautunut 29 rotaria avecit ml. Vielä ehtii kuitenkin ilmoittautua minulle.