Historiallinen klubimme ensimmäinven nettikokous on sitten pidetty.

1. Harjoittelimme ohjelmiston käyttöä keräten kokemuksia pienemmällä porukalla tässä alkuviikolla.
2. Saimme tässä paleverissa opastusta ohjelmiston käytöstä veli Timolta. Kiitos! Meitä oli enemmän tai vähemmän aikaa linjoilla kaikkiaan 12 rotaria.
3. Kerroin saaneeni aamulla rotarytoimistosta kyselyn klubimme suhtautumisesta nettikokouksiin. Vastasin pitäneemme yhden, sallivamme vierailijoiden osallistumisen niihin ja toivomamme meidän jäsentemme voivan osallistua muiden klubien nettikokouksiin.
4. Jatkamme näitä nettikokouksia toistaiseksi perjantaisin kello 12.
5. Totuttuun tapaan lähetän keskiviikon maissa muistutusviestin kokouksesta sekä tiedon mahdollisesta aiheesta. Lähetän myös tekstiviestin, jotta nekin jotka eivät säännöllisesti käy lukemassa sähköpostiaan, ottavat kokouksen huomioon.
6. Toistaiseksi Timo toimii pääasiallisena kokoonkutsujana, joka lähettää torstaina-perjantaina kokouskutsun ja tarvittavan linkin.

Muutama huomio kokouksen teknisestä onnistumisesta:
– Kokoukseen liittymisen yhteydessä on syytä tarkistaa, että annat sekä mikrofonillesi että kamerallesi käyttöoikeuden. Jos et sitä tee, joudut kirjautumaan uudelleen niiden saamiseksi. Lue Timon lähettämä asiaa koskeva viesti ja toimi sen mukaisesti.
– Kokouksen aikana on syytä pitää oma mikrofoni suljettuna tai ainakin välttää kaikkia taustaääniä. Tietyissä tapauksissa on myös tarpeen sulkea oma kamera, jotta se ei rasita linjojen kapasiteettia. Tämän asian tutkimiseksi järjestää projektiryhmä alkuviikosta testausta.

Ja vielä:
Jos joku nyt mukana olematon haluaa kokeilla asioita jonain päivänä niin ottakoon yhteyttä. Järjestetään koulutusta tarpeen mukaan.
Pelkällä puhelimellakin kokoukseen voi osallistua!

Pidäthän huolta itsestäsi ja noudatat valtiovallan ohjeita niin kirjaimellisesti kuin mahdollista!! Kyllähän se korona varmaan Kuusamoonkiin löytää, mutta annetaan sille mahdollisimman vähän tilaa.