Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
27.03.2020

Hyvä rotary-ystävä,
nyt on sitten aika aloittaa nettikokousten harjoittelu. Valitettavasti kaikilla meillä ei ole mahdollisuutta osallistua näihin tietokoneen välityksellä, mutta sille nyt vaan ei voi mitään. Vaihtoehtoja kuitenkin löytyy:
1. Älypuhelin: Toimi samoin kuin tietokoneellakin eli alla olevan erillisen ohjeen mukaisesti. Puhelimesi ohjelmistosta riippuen saatat joutua asentamaan pienen lisäohjelman. Seuraa ohjelman antamia ohjeita.
2. Tavallinen ”vanha” puhelin: Soita juuri kokouksen alkamisajankohtana tai pari minuuttia ennen kutsussa sanottuun puhelinnumeroon, jossa vastaaja pyytää englannin kielellä antamaan kutsussa maintun pin-koodin, johon kuuluu myös viimeisenä tuo ruutu-merkki. Pääset kuuntelu- ja puheyhteyteen.

OHJE
Veli Timo lähettää varaan vielä tänään torstaina sähköpostitse kutsun huomenna klo 12.00 pidettävään kokoukseen. Tämän viestin liitteenä on kuvakaappaus tuollaisen viestin sisällöstä. Klikkaamalla ”Joinin” jälkeen olevaa merkkisarjaa tulee uusi kuva, jossa kysytään hyväksytkö kutsun vai ei. Hyväksy ja asia on tässä vaiheessa selvä. Kun kokousaika sitten lähestyy eli kello on pari minuuttia vaille alkamisajan, klikkaa uudelleen tuota ”Joinin” jälkeistä linkkiä ja toimi sitten ohjeiden mukaan.

Systeemiä on testattu muutaman henkilön voimin ja se tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin pienten alkuvaikeuksien jälkeen. Jos et onnistu kaikessa nyt heti ensimmäisellä kerralla niin ota yhteyttä ja sovitaan uusista testikokeiluista. Muistetaan että nyt on ensimmäinen kerta, joita varmaan tulee lisääkin.

HUOMIOITA
Kännykälle osallistuja: Jotta Sinut nähdään, on ehkä syytä laittaa etukäteen päälle etukamera, jolloin kuvasi välittyy osallistujille (riippuen tietenkin osallistujien määrästä).
Näköyhteydessä olevat: Ongelmaksi voi muodostua puheenvuorojen pyytäminen, jo muutamankin osallistujan tapauksessa. Paras ratkaisu on sellainen, jossa tilaisuuden puheenjohtaja (huomenna veli Timo) pitää oman esityksensä ja ne, jotka haluavat kysyä tai kommentoida, pyytävät puheenvuoron chat-painikkeen kautta. Tämä löytyy laitteesta riippuen mahdollisesti eri paikasta. Ainakin jossain se löytyy kuvaruuden yläoikealta, jossa tuollainen rivitetty täplä. Kitjoita vaikka nimesi, jolloin Timo voi sitten antaa puheenvuoron. Voi siihen tietenkin myös kirjoittaa oman lyhyen kommentinsa tms.

Hyvät siskot ja veljet,
historiallinen päivä on tulossa. Toivottavastisaamme onnistuneen tilaisuuden.

Rotaryterveisin
Jukka