Yhteiset projektit

Vesireppu lähivesien tutkintaan

Vesireppu on Suomen ympäristökeskuksen (SYKE) ensisijaisesti kouluille kehittämä. Vesirepun tarkoituksena on saada lapset kiinnostumaan ympäristön ja oman lähivesistön tilasta. Sen avulla koululaiset voivat tutkia omia paikallisvesistöjään. Tutkiminen onnistuu helposti ja monipuolisesti vesirepun sisältämien välineiden ja ohjeiden avulla. Vesirepun avulla voidaan tutkia veden lämpötilaa, näkösyvyyttä, sinilevätilannetta, sameutta, happipitoisuutta sekä fosfori- ja typpipitoisuutta.
Vesireppu soveltuu mainiosti myös kaikille veden tilan seurannasta kiinnostuneille kansalaisille. Sitä voi käyttää vaikkapa oman mökkirannan veden tutkimiseen!

Oppia ja elämyksiä lähivesien äärellä

Kokemäen Rotaryklubi lahjoitti vesireput ja täydennyspaketteineen Lähteenmäen, Tuomaala ja Tulkkilan alakouluille. Vesireput luovuttivat klubimme puolesta Presidentti Jouko Ranta sekä Tuuli Hyyti.

Tulkkilan koululle vesireppu luovutettiin Kokemäenjoen rannassa, museosillan pielessä. Repun vastaanottajana oli opettaja Kati Pere oppilaineen.

Kokemäenjoen veden lämpötilan mittaus Tulkkilan kohdalla.

Lähteenmäen koululla repun vastaanottajina olivat koulun rehtori Elina Kankaanpää sekä oppilaat Petteri Hakuni, Jesper Lääti ja Valtteri Vainio.

Tuomaalan koululla vastaanottajina olivat vararehtori Petra Kossi sekä koulun oppilaskunnan puheenjohtaja Juulia Sippola. He tutustuivat heti repun sisältöön.

Kokoontumistiedot

Paikka: