Olemme osa piiriä 1385

Rotarypiirit

Rotarypiirimme 1385 on yksi viidestä Suomessa toimivasta piiristä.

Piirin johto

Piiriä johtaa kuvernööri (DG) yhdessä piirineuvoston kanssa apunaan piirineuvosto,  piirikomiteat ja eri alueiden apulaiskuvernöörit (AG:t). Kuvernöörin toimikausi on rotaryvuosi (01.07.-30.06), jonka aikana hän vierailee kaikissa piirin klubeissa.

Kuvernöörin ja rotarypiirin tehtävänä on tukea ja koordinoida alueensa klubien toimintaa ja rotarytoiminnan kehittämistä alueellaan.

Tulevan rotaryvuoden kuvernöörin valitsee nimeämistoimikunta klubien esittämistä ehdokkaista. Valinta vahvistetaan lopullisesti  Rotary Internationalin vuosittain pidettävässä maailman konferenssissa. Kuvernööri toimii piirissään RI:n edustajana.

Piirin nimeämiskomitea valitsee klubien asettamista ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Kokoontumistiedot

Paikka: