31.3.2021

Minä en kiusaa -kampanja
Kauhava Härmät Rotaryklubi käynnisti syksyllä 2020 MINÄ EN KIUSAA -kampanjan. Kampanjan tavoitteena on estää kaikenlaista kiusaamista, niin lasten kuin aikuisten keskuudessa, sekä yrittää auttaa kiusaamisesta kärsineitä ihmisiä.

Varainkeruuta ja yhteistyökumppaneita
Tavoitteen saavuttamiseksi kampanja kerää varoja tuotemyynnillä ja ottamalla vastaan lahjoituksia. Myynnissä on verkkokaupan (enkiusaama.fi) kautta klubin suunnittelema ja toteuttama t-paita ja pipo, joita on jo toimitettu ympäri Suomen. Verkkokaupan sivuille on tulossa myös tukemis-/lahjoittamismahdollisuus.
Varsinaisen käytännön työn eli kiusaamisen estämisen toteuttajaksi kampanja on hakenut yhteistyökumppaneiksi ammattilaisia. Ensimmäiset yhteistyökumppanit löytyivät MLL:sta.

MLL:n paikallisyhdistykset yhteistyöhön
Vaikka projektin laajuudella ei ole rajoja, maakunnallisia tai valtiollisia, aloitetaan käytännön työ kuitenkin Kauhavan alueelta. Ensimmäiset yt-kumppanit ovat MLL:n paikallisyhdistykset: Alahärmä, Kauhava, Kortesjärvi ja Ylihärmä. Heidän kanssaan konkreettisena tavoitteena on järjestää neljän yläasteen tukioppilaille jatkokoulutusta kiusaamisen estämisestä. Tämän jälkeen, riippuen kertyneistä varoista, tarkoitus on laajentaa koulutusta 7-luokille, vanhempainiltoihin, 8- ja 9-luokille sekä yhteisöllisyyttä vahvistaviin tilaisuuksiin.

Kampanjalle kannustavaa palautetta
Kauhava Härmät Rotaryklubi on saanut kampanjalle lukuisilta tahoilta kannustavaa palautetta. Mm. maailmankuulun Nightwish-yhtyeen rumpali Kai Hahto on erittäin innostunut kampanjasta. Myös vaasalainen mainostoimisto Herea Oy piti asiaa niin hyvänä että lähti mukaan kampanjaan!

Tiedotustilaisuudessa 31.3. luovutimme MLL:n edustajille rahasumman jolla lähdetään liikkeelle 🙂 Tiedotustilaisuudessa olivat paikalla myös paikallislehtien Komiat ja Aviisi edustajat, ja saimmekin hienot jutut kumpaankin lehteen! Kuvassa MLL:n Johanna Kujanpää, Iida Huhtaluhta ja Taru Virrankoski sekä Kauhava Härmät Rotaryklubista Anna-Maija Ylinen ja Vesa Tammela.