Charity Navigator on jo yksitoista vuotta peräkkäin antanut Rotarysäätiölle täydet neljä tähteä. Viime kierroksella saimme myös täydet sata pistettä. Tämä on erittäin harvinaista. Charity Navigator arvioi hyväntekeväisyysorganisaatioiden toimintaa etenkin talouden, luottavuuden ja läpinäkyvyyden kriteereillä.

Kun me siis rotareina haluamme olla tekemässä maailmasta parempaa paikkaa, meillä on siihen omasta takaa myös maailman paras yhteistyökumppani. Kun teemme lahjoituksen, voimme luottaa sen menevän varmasti oikeaan osoitteeseen. Voimme olla säätiömme kautta mukana jossain itseämme suuremmassa, jolla on kauaskantoista vaikutusta. Tekemällä lahjoituksen Rotarysäätiölle turvaamme ihmisten elämää eri puolilla maapalloa niin terveyden, koulutuksen, talouden kuin rauhan aloilla. Lahjoituksen avulla omat voimamme ja resurssimme moninkertaistuvat, ja voimme tehdä hyvää paikoissa ja kohteissa, jotka olisivat muuten ulottumattomissamme.

Rotarysäätiö on yli 100-vuotisen historiansa aikana käyttänyt yli 4 miljardia dollaria elämää muuttaviin, kestäviin hankkeisiin. Kymmenellä eurolla voimme rokottaa 60 lasta poliota vastaan, ja kiitos mm. Rotaryn, sairaus on kohta hävitetty maapallolta. Noin viidelläkymmenellä eurolla voimme tarjota puhdasta vettä ja torjua saastuneen veden aiheuttamia sairauksia. Noin viidellä sadalla eurolla voimme käynnistää kiusaamista vastustavan kampanjan ja tarjota lapsille turvallisemman elinympäristön.

Elämän muuttamiseen ei aina tarvita edes suuria summia.