Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
23.04.2020
16:00 - 17:30

Tervetuloa Hyvinkään Rotaryklubin verkkokokoukseen torstaina 23.4.2020 klo 16. Pääset kokoukseen tästä linkistä. Ohjeita alla.

Huomaa, että lopullinen toiminta on hiukan erilainen riippuen koneesi käyttöjärjestelmästä ja asetuksista. Joudut siis mahdollisesti hiukan soveltamaan alla olevia ohjeita. Vaihe-vaiheelta sellaisenaan täydellisesti kaikille sopivaa ohjetta on mahdotonta kirjoittaa, mutta eiköhän näillä selvitä.

Voit liittyä kokoukseen tietokoneella tai älypuhelimella, myös soitto puhelimella on mahdollista. Suosittelen kuitenkin liittymistä tietokoneella, näin voit nähdä myös mikäli kokouksessa esitetään jotakin materiaalia. Työkoneella Zoom-kokoukset saattavat olla estettyjä.

Ohjeita tietokoneella liityttäessä

Tietokoneella liityttäessä riittää pelkästään se, että avaa kokouslinkin. Saamieni tietojen mukaan Zoom ei välttämättä toimi IE:n tai Edgen kanssa, joten suosittelen käyttämään muita selaimia (Chrome, Firefox, Safari). Jos sinulla on käytössäsi kuulokemikrofoni tai konferenssikaiutin, niin liitä se laitteeseesi ennen kokoukseen liittymistä.

Linkin avaamisen jälkeen,

Jos sinulla ei ole zoomia ennestään asennettuna koneellasi, klikkaa ”download & run Zoom”. Zoomin latauksen (download) ei pitäisi kestää kauan, mutta voit toki käydä tekemässä sen jo etukäteenkin.

Jos Zoom on jo koneellasi avautuu jotakuinkin tällainen näyttö

Jos käyttämäsi selain on Firefox, avautuu pop-up -ikkuna ”Launch Application” (kuva alla). Valitse ”Zoom Meetings” ja ”Open link”. Jos ao. pop-up ikkuna ei avaudu, klikkaa click here (kuva yllä).

Jos käyttämäsi selain on Chrome, avautuu pop-up -ikkuna ”Avataanko Zoom Meetings?” (kuva alla). Valitse ”Avaa Zoom Meetings”. Jos ao. pop-up ikkuna ei avaudu, klikkaa click here (kuva yllä).

Jotta saat äänen kuulumaan, muista valita kirjauduttuasi sisään: ”join audio conference by computer”.

Jos et kuule tilaisuuden ääniä, paina vasemman alareunan palkista mikrofonikuvakkeen vierestä ^ -nappia ja aukeavasta valikosta ”Test Speaker & Microphone”. Samasta painikkeesta voit esim. valita äänilähteen ja mikrofonin sekä muita asetuksia.

Ohjeita puhelimella liityttäessä

Puhelimella kokoukseen soitettaessa numero on joko +358 9 4245 1488 tai +358 3 4109 2129. Tällöin tarvitset myös seuraavat tiedot:

Meeting ID: 928 942 851
Password: 022011

Puheluusi vastaa englannin kielinen automaatti. Ensimmäiseen kysymykseen sinun pitää näppäillä kokouksen ID ja #. Toiseen kysymykseen annat pelkän #. Kolmanteen kysymykseen annat salasanan ja #. Eli kaikkiaan

928942851#
022011#