Hei!
Rotaryvuosi vaihtuu heinäkuun alussa.  Minut on aikanaan valittu klubimme presidentiksi toimintakaudelle 2020-2021.  Näkökulmastani aivan tuota pikaa on sitten tosi kysymyksessä…

Olen ollut rotarina lähes päivälleen 35 vuotta. Uskoin tietäväni yhtä ja toista rotarystä, mutta luettuna (osan) guvernörimme Ilkka Nikmon viestien liitteistä, huomaan olevani aika ohuella ymmärryksellä rotaryn ytimestä. Oleellista on, että yhdessä onnistumme etenemään rotaryn saralla oikeaan suuntaan ja sopivalla vauhdilla.

Klubin hallitus on virtuaalikokouksessa hyväksynyt toimintasuunnitelman, jonka Kristian, Asta ja minä olemme laatineet. Suunnitelman mukaan rakennamme klubille vision ja strategian. Niiden laatimiseen haastan paitsi hallituksen niin myös kaikki jäsenet – tavalla tai toisella.  Olen johtamisen urallani havainnut, että mitä laajempi joukko vaikuttaa strategian sisältöön, sen uskottavampi ja toimivampi se on.

Viime kevät oli monilta osin epäjatkuvuuden aikaa. Kukapa olisi uskonut, että lähtiessämme kokouksesta 11.3. seuraava kokous onkin vasta 12.8.!

Tavoitteemme on, että kansallisten rajoitteiden sallimissa rajoissa pidämme elokuusta lukien normikokoukset. Edelleen tavoitteemme on, että niihin voi osallistua myös verkon yli Teamsilla.

Kokousohjelman löydät verkkosivuiltamme jo nyt. Klubimestarimme Asta informoi kokouksista etukäteen totuttuun tapaan.

Aloitamme rotaryvuoden torikahveilla 1.7. kello 8.00 IC tapahtumana. Ensimmäinen kokouksemme on 12.8. Silloin suoritamme vahdin vaihdon, eli Hannele luovuttaa presidenttikäädyt minulle.                        Tervetuloa mukaan näihin tapaamisiin!

Ennen rotaryvuoden varsinaista starttia toivotan kaikille sisarille ja veljille aurinkoista kesää ja myötätuulta!

Terveisin Jouko Lehtonen