Klubimme jäseniä osallistui eri rooleissa Akaassa järjestettyjen Itsenäisyyspäivän tapahtumiin. Toijalan torin lipunnostossa mukana Markku Hevonoja edustaen Akaan Reserviupseerikerhoa. Presidentti Juha toi Rotarylipun Sankarihaudan lippuvartioon. Antti Veräväinen sai kunnian pitää juhlapuheen Toijalan Sankarihaudalla ja laskea pääseppelettä Sankarihaudalle. Rekolan Hilkka oli laskemassa seppelettä Karjalaan jääneiiden sankarivainajien-muistomerkille edustaen Toijalan Seudun Maanpuolustusnaisia. Myös useita klubimme jäseniä oli mukana tapahtumien yleisössä. Akaan Seudun nettisivuilla kattava kirjoitus näistä tapahtumista.

Tapahtumien järjestelyvastuu Akaan Toijalassa on reserviläisjärjestöillä.

Antti Veräväisen puhe

ITSENÄISYYSPÄIVÄN PUHE (1)

Toijalan torilla lipunnostossa vas. Markku Hevonoja.

Lippulinnassa ovat edessä Veteraanijärjestöjen ja Akaan reserviläisjärjestöjen liput. Muut yhdistykset järjestäytyvät taakse. Valitettavan vähän järjestöjä mukana. Rotarylippu presidentti Juhan käsissä (vas.).

Antti Veräväinen piti koskettavan puheenvuoron Sankarihaudalla.

Hilkka Rekola (oik.) lukemassa seppeleen tekstiä: ”Karjalaan jääneiden sankarivainajien muistoa kunnioittaen. Akaan kaupunki, Akaan seurakunta ja akaalaiset. Kuvassa vas. Eila Arvonen.