Presidentti Juha Kosonen:

Kevätkauden toinen viikkotapaamisemme pohti Akaan turvallisuutta. Kuulimme ylikonstaapeli Paula Ylhäisen esityksen Akaan turvallisuustutkimuksesta Tutkimus tehtiin viime syksynä ja se on osa Ylhäisen ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintoja.

Maailma on turvaton paikka, Akaakin. Koemme itsemme, läheisiemme, lähiyhteisön, kaupungin turvallisuuden kukin eri tavalla. Meihin vaikutetaan koko ajan, eikä pelkästään yhteisöjemme tai median kautta. Vaikka Ylhäisen tutkimukseen vastasi vähän – ja pääasiassa vanhempaa väkeä – kertoo tulos yhden olennaisen asia. Täällä ei ole vaarallista, ei ainakaan arkeaan normaalisti elävillä. Myös se, että Akaa teettää tutkimuksen ja kokonaisen turvallisuus ohjelman, kertoo kotikaupungistamme hyvin myönteistä.

Ennakkoluulojamme tai jopa vääriä tulkintoja asioista hälventää asioihin perehtyminen. Hyvin osuvasti on sanottu: lue enemmän – luulet vähemmän. Akaan Rotaryklubin tarkoituksena on avata luutuneita asenteitammekin.

Presidentti Juha Kosonen kiinnitti kauden 2024-2025 presidentille asianmukaisen rintamerkin.

Paula Ylhäinen esitteli Akaan turvallisuuskyselyn tuloksia.