Tämän viikon viikkokokousesitelmän piti oma jäsenemme Helena Hacklin, joka kertoi aluksi omasta tiestään Satakunnasta Turun kauppakorkeakouluun ja muun muassa Turun kaupungin kaupunginreviisorin tehtävistä Helsingin kaupungin tarkastusjohtajaksi. Helena on ollut eläkkeellä nyt muutamia vuosia, mutta toimii edelleen joissakin asiantuntija- ja konsultointitehtävissä. Hän on ainoa naispuolinen revisioneuvos Suomessa.

Helena loi mielenkiintoisen katsauksen kuntien tilintarkastukseen ja ammattitilintarkastuksen kehitysvaiheisiin ja haasteisiin sen jälkeen, kun nykyinen hallinnon ja talouden tarkastusjärjestelmä tuli kuntiin ja kuntayhtymiin noin 25 vuotta sitten. Tutustu Helena Hacklinin esitykseen: Kuntien tilintarkastus Hacklin Rotaryt 14092022