Käätyjenvaihto, Marko Rossinen luovuttaa Aki Raitalalle presidentinkäädyt

Marko Rossinen luovutti Aki Raitalalle presidentin käädyt.

Aki Raitala kiinnittää sihteerin pinssin Esko Vierille

Kauden 2020–2021 presidentti Aki Raitala kiinnitti sihteerin pinssin Esko Vierille.

Seinäjoki Lakeus Rotaryklubi aloitti 3.8. kokouskautensa 2020-2021 Marko Rossisen luovuttaessa presidentin käädyt seuraajalleen Aki Raitalalle.

Yhdistyksen hallitukseen kuuluvat

• presidentti Aki Raitala
  • sihteeri Esko Vieri
  • Marko Rossinen
  • Tuure Holkko
  • Katja Hautamäki
  • Iina Åman
  • Taru Mäki
  • Pertti Kinnunen.

Seinäjoki Lakeus Rotaryklubin tärkeimmät projektit ovat perinteinen Puhetaitokilpailu Opinlakeus-messujen yhteydessä sekä yhdessä Etsivän nuorisotyön kanssa käynnistetty osallistava, toiminnallinen ja turvallinen nuorisoprojekti vähävaraisten, syrjäytymisuhan alla elävien nuorten tukemiseksi.

– Olemme saaneet nuorilta jo kiittävää palautetta keväällä, mutta tapaamiset keskeytettiin koronaviruspandemian vuoksi. Nyt käynnistämme toimintaa uudelleen ja toivomme, että pääsemme toteuttamaan erilaisia kursseja ja tapahtumia suunnitelmien mukaan, klubin presidentti Aki Raitala toteaa.

Seinäjoella toimivat kaksi rotaryklubia tekevät tiivistä yhteistyötä projektien ja nuorisovaihdon parissa.

– Rotaryn kansainvälinen nuorisovaihto on myös tänä vuonna keskeytyksissä ja jatkuu toivottavasti taas ensi vuoden puolella.

Seinäjoki Lakeus on asettanut tavoitteekseen kasvattaa jäsenkuntaansa ja saada riveihinsä uusia jäseniä ja jäsenyrityksiä. Yhdistyksessä on mahdollisuus toimia oman alueen nuorten hyväksi ja vaikuttaa myös laajoissa ja kauaskantoisissa palveluprojekteissa ja hankkeissa.

– Rotary on myös erinomainen mahdollisuus verkostoitua luontevasti saman henkisten ihmisten ja eri alojen osaajien kanssa. Suomessa ja Virossa on yhteensä 280 rotaryklubia ja noin 9500 rotaria. Maailmassa on kaikkiaan noin 1,2 miljoonaa rotaria, Aki Raitala kertoo.