Kartta latautuu...

26.03.2024

Tapahtumapaikka
Hotelli Santa Claus

Rovaniemen Rotaryklubi kokoontui 33. viikkokokoukseen tänään Hotel Santa Clausiin.
Rotarit pitävät esitelmiä ammatillisista tai ajankohtaisista aiheista. Uudet rotarit pitävät aina ensimmäisenä ego-esitelmän, joissa he kertovat itsestään ja mielenkiinnon kohteistaan muille yhteisön jäsenille.
Tämän viikon esitelmän pitäjänä oli sisar Vilma Karlsson ja aiheena hänen ego-esitelmänsä. Sisar Vilma on Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnassa opiskeleva timanttinen lahjakkuus, jossa yhdistyy niin luonnontieteiden osaaminen, taiteellisuus kuin muotoiluosaaminen. Vilma kertoi meille itsestään, opinnoistaan, harrastuksistaan sekä mielenkiinnon kohteistaan. Vilman esityksessä oli kuvituksena useita hänen tekemiä kauniita ja taidokkaita piirroksia, muotoilusuunnitelmia, savitöitä sekä muraalimaalauksia.
Esitys käynnisti klubissa mielenkiintoisia keskusteluita ja muisteluksia niin opiskelemisesta, koulutuspolitiikasta kuin muotoilun olemuksesta. Jälleen erittäin mukava klubikokous, jonka presidentti joutui ikäväkseen päättämään hallituksen kokouksen käynnistämiseen.
Sisar Vilma Karlssonin ego-esitelmä