Kartta latautuu...

23.01.2024

Tapahtumapaikka
Lapin yliopisto

Rovaniemen Rotaryklubi ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubi järjestivät yhteisövierailun Lapin yliopistolle.

Presidentit Manu Pajuluoma ja Jaana Koskela avasivat tilaisuuden rotaryvuoden teemalla “Create Hope in the World”. Tutustumme Lapin yliopistoon ja esityksen piti koulutuksesta vastaava vararehtori sekä kasvatustieteen professori Satu Uusiautti. Hänen tutkimusintressissä ovat keskittyneet positiivisen psykologian saralle, ihmisen myönteiseen kehitykseen, vahvuuksiin ja toimijuuteen, erityisfokuksena työssämenestymisen ilmiö. Satu on kirjoittanut aiheesta yli 300 artikkelia ja useita teoksia. Rotaryn vuositeema “Create Hope in the World” näyttäytyy hänen työssään mielenkiintoisella tavalla, sillä Satu on ollut mukana The World Book of Hope -teokseen maailmanlaajuisesti valittujen 100 professorin joukossa artikkelilla ”Hope at Work”. Rotaryvuoden teema avautui tutkimuksen kautta uudelle tasolle ja avasi vilkkaan keskustelun aiheesta osallistujien kesken.

Rotarypiirin 1385 piirikuvernööri Petri Keränen vieraili tilaisuudessa ja esitteli vuositeemaa Rotaryn näkökulmasta. Hän nosti keskusteluun hyviä käytännön esimerkkejä hyväntekemisen kohteiksi sekä innostavia tarinoita matkan varrelta.
Rovaniemen Rotaryklubin hallitus kokoontui yhteisövierailun jälkeen ja totesi, että klubi etenee hyvin vuosisuunnitelmansa mukaisesti ja uusia projekteja on toteutettu jo useita.

Lisätietoa: https://www.ulapland.fi/

Lapin yliopiston koulutusvararehtori Satu Uusiautti esiintymässä Rovaniemen Rotaryklubin ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubin yhteisellä yhteisövierailulla.

Rovaniemen Rotaryklubin ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubin yhteisellä yhteisövierailulla Lapin yliopistolla.

Rotarypiirin 1385 piirikuvernööri Petri Keränen Rovaniemen rotariklubien yhteisellä yhteisövierailulla Lapin yliopistolla.

Rovaniemen Rotaryklubin presidentti Manu Pajuluoma, rotarypiirin 1385 piirikuvernööri Petri Keränen ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubin presidentti Jaana Koskela Lapin yliopistolla.