Kartta latautuu...

Päiväys ja aika
14.10.2023 - 15.10.2023

Lapland Hotels Luostotunturi

Rotarypiirin 1385 piirikokous ja koulutus järjestettiin 14-15.10.2023 Sodankylässä Luostolla teemalla “Syysjuhla Revontulten maassa”.

Rotarypiirin 1385 piirikokous pidettiin Luostolla kuvernööri Petri Keräsen johtamana ja tilaisuuteen osallistui yli 70 rotaria. Tapahtuma oli hieno ja innostava, ja kuulimme ensimmäisenä päivänä virallisen piirikokousohjelman sekä palkitsemisten lisäksi esitykset Sodankylän kunnanjohtaja Jari Rantapelkoselta, Sodankylän Rotaryklubin presidentiltä Riitta Virtaselta sekä avaruusfyysikko Esa Turuselta. Iltaa vietettiin Jaakkolan porotilan hienossa ympäristössä. Toisena päivänä jatkoimme koulutusten sekä ulkoilun merkeissä. Koulutuksissa käytiin läpi niin säätiö-, nuorisovaihto-, jäsenyys- kuin muitakin rotaryasioita. Kiitokset viime rotaryvuoden kuvernööri Arja Saarennolle hienosta syysjuhlasta!

Sodankylän kunnanjohtaja Jari Rantapelkonen esittelemässä kunnan ajankohtaisia asioita.

Avaruusfyysikko Esa Turusen huikea ja innostava esitys revontulista, joista Sodankylässä saa nauttia 200 päivänä vuodessa, jos taivas on pilvetön.

Illallinen Jaakkolan porotilalla.

Rovaniemen Rotaryklubin delegaatio presidentti Manu Pajuluoma ja edellinen presidentti Kenneth Karlsson sekä Sari Melamies.

Tuleva kuvernööri Matias Granvik kouluttamassa nuorisovaihtoasioita.

Kävelyretkellä Luostolla tuoreessa lumessa.