Hauenguanon klubi täyttää 40 vuotta kesäkuussa 2022. Vietämme kuitenkin klubin vuosijuhlaa jo 14.5. Odd Fellow juhlatalolla reilun 40 hengen voimin. Olemme saaneet juhlaan klubin perustajäsen Seppo Leivon muistelut klubin perustamisvaiheesta vuodelta 1982. Silloin muutamat eräästä toisesta yhdistyksestä ikääntyneet kaverukset päättivät perustaa Rotaryklubin, jonka ensimmäisenä presidenttinä Seppo Leivo toimi. Loppuvuodesta tulikin toinen laajempi jäsenlisäys jolloin vuoden lopulla jäsenmäärä oli kasvanut jo 24:ään. Kokouspaikkana toimi keskiviikkoisin klo 17 Ravintola Kalliohovi. Siitä vuosien myötä kellonaika on säilynyt, mutta päivä on vaihtunut aika pian maanantaiksi. Nykyiseen kokouspaikkaan Ravintola Savilaan klubi siirtyi runsaat viisi vuotta sitten. Tällä hetkellä klubi voi hyvin ja on aktiivisin paikkakunnallaan sekä hyvässä kasvussa, kiitos hybridikousten tuomien mielenkiintoisten esitysten.

Timo Frimodigt
Rauma Hauenguan Rotaryklubin presidentti