Projektit

Projektit ja aktiviteetit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Hauenguonon klubi on rakennuttanut vanhojen piirustusten mukaisen kopion Hauenguonon vesikaivosta ja ylläpitänyt sitä Kuninkaankadun ja Kauppakadun risteyksessä, Hauenguonossa. Näin suojelemme Vanhan Rauman kulttuuriperintöä osaltamme.

Klubi on ollut mukana ympäristön suojelussa mm. lahjoittamalla Vesireppu-tutkimuskasseja, sekä niiden täydennyspakkauksia, koulujen käyttöön. Vesireppujen avulla oppilaat seuraavat vesistön tilaa ja oppivat ympäristön muutoksia.

Jäsenemme ovat osallistuneet hyvin aktiivisesti myös merileväseurantaan merialueilla sijaitsevien mökkiensä lähistöillä.

Hauenguonon klubi osallistui Ukrainen tukemiseen 1600€ lahjoituksella SPR:n kautta. Jäseniltä kerättiin vapaaehtoinen 50€ tukimaksu.

Klubin 2022 projektina on järjestää Rotary Golf SM-kilpailut Raumalla 18.6. lähes sadalle kilpailijalle. Kilpailun tuotolla tuetaan paikallista nuorisoa lahjoittamalla Rauman Poikasoittokunnalle merkittävä stipendi.