Olemme osa piiriä 1410

Rotarypiirit

Rotaryssa on noin 1,4 miljoonaa jäsentä, joista noin 1,2 miljoonaa on rotareita ja 200 000 nuoria rotaractoreita.

Rotarymaailma on jaettu noin 530 piiriin, joissa kussakin on keskimäärin noin 2600 jäsentä.

Suomessa on viisi rotarypiiriä. Yhteen niistä kuuluu Suomen lisäksi Viro. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri. Piirit on nimetty numeroin. Oman piirimme numero on 1410.

Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana, joista tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS). Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin.

Omaan piiriimme ja sen tapahtumiin pääset tutustumaan tästä linkistä https://rotary.fi/d1410/

Kokoontumistiedot

Paikka:
Raision kirjasto | Raisio-huone
Eeronkuja 2
21200 Raisio

Aika:
Jokaisen kuukauden viimeinen maanantai klo 17.30.
Muuten tapaamme erilaisen tekemisen merkeissä tapahtumakalenterin mukaisesti.

Tarkista tapahtumista missä ja milloin tapaamme ja tule rohkeasti mukaan!