Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Vuosittain osallistumme paikalliseen toimintaan kahdella vakituisella palveluprojektilla. Punkalaitumen museo- ja kotiseutuyhdistys järjestää joka vuosi heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Kaikkien aikojen maatalousnäyttelyn, missä olemme mukana huolehtien paikoituksesta. Loppu vuoden projekti on kynttilöiden sytytys sankarihaudoille itsenäisyyspäivänä sekä jouluna.

Kaikkien aikojen maatalousnäyttely

Kaikkien aikojen maatalousnäyttelyn järjestää vuosittain heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Punkalaitumen Museo- ja Kotiseutuyhdistys ry. Näyttely järjestetään yhdistyksen omistamalla ja ylläpitämällä 5 ha:n ja yli 30 rakennuksen museolla, Näyttelyn mahdollistaa 200 henkilön talkooporukka. Tässä porukussa olemme myös me mukana huolehtien järjestyksestä pysäköinnin osalta näyttelyn aikana. Näyttelyssä vierailee viikonlopun aikana 2500-4000 henkilöä.

Talonpoikaismuseo Yli-Kirralla (www.koiramaentalo.fi). Pihapiiri on monille tutuksi Mauri Kunnaksen Koiramäki -kirjoista. Koiramäen talossa -kirjassa museon pihapiiri on toiminut hänen inspiraationaan.

Kynttiöiden sytytys sankarihaudoille

Klubi on jo monien vuosien ajan kunnioittanut sodassa kaatuneita sytyttämällä sankarihaudoille kynttilät palamaan joka joulu. 2016 toteutimme yhdessä Punkalaitumen Lions Glubin ja LC Punkalaidun Fiinan kanssa projektin, jossa hankimme kaikille 290 :lle sankarihaudalle lyhdyt. Lyhdyt lahjoitettiin Punkalaitumen seurakunnalle. Suomi 100 -juhlavuodesta alkaen olemme sytyttäneet lyhtyihin kynttilät palamaan perinteisen joulun lisäksi myös itsenäisyyspäivänä. Samalla tarjoamme kaikille mahdollisuuden sytyttää omia kynttilöitä lyhtyihin joulukuun aikana

Punkafest ja LaPa

Olemme saaneet olla tukemassa Laitumen Pallon 2013 perustettua toimintaa. Tämä paikallinen urheiluseura on hieno esimerkki siitä, kuinka paikalliseen nuorisotyöhön jokainen voi vaikuttaa. Seura on muutaman paikallisen ihmisen yhteinen projekti, joka on saanut mukaansa monia paikallisia toimijoita. He tarjoavat harrastusmahdollisuuksia, mm. jalka-, pesä- ja lentopallossa.

Viikottaisen seuratoiminnan lisäksi he järjestävät tapahtumia, kuten PunkaRun -extreme juoksutapahtuma, PunkaFest -festivaali ja LiveLavis & LaPaFest.

12.8.2016 seura järjesti PunkaFest -Festivaalin, jossa esiintyi JVG, Arttu Viskari ja Gravity Waves. Tämä oli merkittävä ponnistus paikallisesta näkökulmasta. Mekin saimme olla mukana tässä projektissa taloudellisesti ja järjestelytyöhön osallistuen. Tämän projektin erityinen piirre oli vastaanottokeskuksen asukkaiden ja paikallisten tuominen yhteen samaan toimintaan. Vastaanottokeskuksen asukkaista halukkaat saivat osallistua kanssamme aitojen pystytykseen saaden siitä palkkioksi  liput festivaaleille. Festivaalit olivat kaiken kaikkiaan menestys ja merkittävä tapahtuma paikallisesti.

Kokoontumistiedot

Paikka: