Eivät olleet Porvoo Läntisen – Borgå Västra Rotaryklubin jäsenet sokerista tehtyjä, kun he viime keskiviikkona vesi- ja räntäsateessa puhdistivat Sondyn II uimaranta-aluetta.

Siivoustalkoo oli osa klubin Itämeri kiittää – projektia. Vastaavanlainen SIISTI BIITSI -siivoustapahtuma järjestettiin nyt jo seitsemännen kerran. Aiempien vuosien kohteena on siivottu Porvoonjoen ranta-aluetta.

Klubin presidentti Päivi Kippo-Edlund tähdentää, että klubi on tehnyt konkreettista työtä Itämeren ja lähivesien hyväksi jo vuodesta 2009 alkaen.

-Meillä on ollut jo vuosia useita Itämeriprojekteja ja siivoustalkoo on yksi niistä.

Porvoon Läntinen – Borgå Västra Rotaryklubi toteuttaa monenlaisia Itämeren ja muun ympäristön tilan kohentamiseen sekä ympäristötietoisuuteen liittyviä hankkeita.

-Tulevana kesänä jatkamme sinileväseurantaa yhteistyössä SYKE:n kanssa. Kesäkuun alusta syyskuun loppuun asti klubin sinilevän havainnoitsijat raportoivat viikoittain yhteensä kuuden havainnointipisteen levätilanteesta Porvoon edustalla, kertoo klubin Itämeritiimistä Håkan Malmlund.

Siisti Biitsi -projektista ja klubin muista Itämeri –projekteista löytyy lisätietoja kotisivuillamme https://rotary.fi/porvoolantinen/itameren-suojelu/

Teksti: Maarit Gabrielsson

Kuva: Rolf Gabrielsson

Ei siivoamisen tarvitse olla totista puuhaa! Sen todistivat klubimestari Timo Lehesniemi, sihteeri Minna Söderholm ja Itämeri kiittää projektista Tiina Whiley.

Marja-Leena Talvitie SIISTI BIITSI alkuaikojen vetäjä.

Pienellä tauolla rahastonhoitaja Mikko Ahtiainen (vas.) ja Risto Anttonen, PP.

Presidentti Päivi Kippo-Edlund Yle Vega Östnylandin toimittajan haastattelussa.