Keitä olemme

Porvoo Läntinen-Borgå Västra

Olemme kaksikielinen porvoolainen Rotaryklubi. Kokoonnumme joka torstai klo 17:30 Villa Valoon, Rauhankatu 11, tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää paikallisin projektein. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia. Klubimme on perustettu 1974. Kummiklubimme on Rotaryklubi Borgå-Porvoo. Klubissamme on tällä hetkellä 52 jäsentä. Olemme osa piiriä 1420.

Porvoo Läntinen-Borgå Västra Rotaryklubb är en aktiv rotaryklubb. Vi sammanträder varje torsdag till ett kvällsmöte kl. 17:30 på Villa Valo, Fredsgatan 11, för att träffa varandra, lyssna på intressanta föredrag och befrämja goda ärenden på vår ort. Besök på olika ställen hör också till vårt program. Vi stöder den internationella Rotaryorganisationens humanitära projekt, deltar i ungdomsutbyte och befrämjar välmåendet i vår näromgivning. Vår klubb.grundades år 1974 och blev antagen som medlem i Rotary International 13.5.1974. Vår fadderklubb är Rotaryklubb Borgå-Porvoo. Vår klubb är tvåspråkig och har idag 48 medlemmar. Vi hör till distrikt 1420.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme keskittyneet nuorisovaihdon tukemiseen. Järjestämme vuosittain nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista piiriimme 1420 kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Internationellt nätverk av betydelse

Rotary är en internationell service- och välgörenhetsorganisation, som grundades i Chicago 23.2.1905. Rotary Internationals hemort är Evanston i delstaten Illinois i USA. Vårt slagord är Osjälviskt tjänande (Service Above Self).

Rotary har över 1,2 miljoner medlemmar i 35 000 klubbar i över 200 länder. Rotary är en viktig internationell service- och välgörenhetsorganisation. Finland är indelat i fem Rotarydistrikt, till ett av vilka hör även klubbarna i Estland. Det finns inalles 300 klubbar i Finland och Estland med ca 10 000 medlemmar.

Kokoontumistiedot

Paikka: