Porvoon Läntisen – Borgå Västra rotaryklubin joulujuhlaan on perinteisesti kuulunut Lucian ja neitojen (tärnor) esiintyminen.

Toisin on tänä vuonna. Syynä tuo korona, jonka seurauksena vuoden 2020 Porvoon seudun Luciaa ei ole valittu.

Tuon tehtävän otti vastaan viime vuoden Lucia, sipoolainen Lisa Rönnberg ja ja porvoolaiset Lucia-neidot (tärnor) Elvira Illman ja Matilda Klemets.

-He ovat etukäteen esiintyneet Porvoon tuomiokirkossa, ja tapahtuma on striimattu Yle Östnylandin toimesta, kertoo Luciatoimikunnan puheenjohtaja klubimme jäsen Ullrike Hjelt-Hansson.

Lucian päivänä 13. joulukuuta kello 10 voi jokainen halukas katsoa ja kuunnella heidän esiintymistään  Porvoon tuomiokirkossa Yle Östnylandin nettisivuilta osoitteista: svenska.yle.fi/ostnyland, ja Östnyland lehden: www.ostnyland.fi.

Muualla he eivät esiinny eivätkä vieraile.

Lucia-keräykseen voi kaikesta huolimatta osallistua myös tänä vuonna.

Saadulla tuotolla tuetaan itäuusmaalaisia vanhuksia, jotka ovat tavalla tai toisella kärsineet koronan johdosta yksinäisyydestä.

Näin osallistut Luciakeräykseen:

Maksa lahjoituksesi tallettamalla valitsemasi summa tilille FI7540501050027068.

Lahjoitus tekstiviestillä: jos haluat lahjoittaa 2 euroa, lähetä tekstiviesti numeroon 16155 ja kirjoita viesti ÖN Lucia. Jos haluat lahjoittaa 10 euroa, lähetä tekstiviesti numeroon 16155 ja kirjoita viesti 10 E ÖN.

Voit myös käydä Borgåbygdens Ungdomsförbund r.y.:n kansliassa Käräjätiellä 4 B, Porvoossa ja maksaa valitsemasi summa. Kanslia on avoinna maanantaista torstaihin kello 9.15-15.45.

Teksti ja kuva: Maarit Gabrielsson