Ympäristöystävällistä osaamista

Toimitusjohtaja Mikko Laitinen Operon Group Oy:stä oli kertomassa klubi-illassa yhtiön toiminnasta.

Tiivistettynä: Operon Group on ympäristöystävällistä ja kustannustehokasta jäteveden käsittelyä tarjoava yritys. Yritys on jätevedenkäsittelyn edelläkävijä, joka tarjoaa kunnille ja teollisuudelle operointi- ja kunnossapitopalveluita, lietteen käsittelyä ja kierrätystä sekä vesilaitosten teknologian ja prosessien toiminnasta.

Aquazone Oy:stä, Kemira Operon Group Oy:stä ja Suomen Ekolannoite  Oy:stä muodostettu Operon Group yhdistää 30 vuoden vesialan osaamisen koko prosessin kattavaksi palveluntarjonnaksi.

Operon Groupin liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa.

-Operon Group on alansa ensimmäinen toimija, joka tarjoaa koko vedenpuhdistuksen prosessin: vesilaitosten teknologian ja prosessien toimittamisen, operointi- ja kunnossapitopalvelut sekä lietteenkäsittelyn kierrätykseen ja loppusijoitukseen saakka.

-Seuraavan kymmenen vuoden aikana Suomessa uudistetaan merkittävä määrä vedenpuhdistuslaitoksia. Kiristyvien lupamääräyksien myötä nykyisillä teknologiaratkaisuilla ei välttämättä pystytä vastaamaan tulevaisuuden vedenpuhdistusvaatimuksiin.

-Operon Group tähtääkin kunnianhimoisesti tuomaan kiertotalousratkaisuja maailmalla pahenevaan vesipulaan. Jo vahvasti verkostoitunut yritys kutsuu uusia kumppaneita mukaan maailmanlaajuisen puhtaan veden puutteen ratkaisemiseksi.

-Me näemme vedenpuhdistuksen äärimmäisen ajankohtaisena huipputeknologian ja kiertotalouden alana, jossa Suomi voi olla edelläkävijä. Vaikka meillä ei ole puhtaasta juomavedestä pulaa, maailmalla on.

Lisätietoja Operon Group Oy:stä: operongroup.fi