Kyselytulosten purku

Porvoo Läntisen – Borgå Västra rotaryklubin  viikkotapaamisessa keskiviikkona 18.11. oli aiheena hallituksen taannoin tekemän puhelinkartoituksen tulokset.

Klubin presidentti Päivi Kippo-Edlund kiitti kaikkia vastanneita ja hallitusta, joka on tehnyt ison työn kyselyn tiimoilta.

Jäsenten mielipiteissä hajonta oli suurta, joiltakin osin mielipiteet olivat polarisoituneita.

Kyselyssä saatiin erittäin paljon konkreettisia ehdotuksia viikkotapaamisten teemoiksi ja tai/puhujuksi.

Tuloksia on hyödynnetty/hyödynnetään mm. viikkokoukousten suunnittelussa. Tulokset ovat jo olleet käytössä, kun klubimestari Timo Lehesniemi ja sihteeri Minna Söderholm ovat yhdessä ideoineet kevätkauden ohjelmaa pari viikkoa sitten.

Kysymykseen mitkä ovat olleet merkittävimmät esteet, jos ei ole päässyt mukaan kokoukseen tuli esille aikataulu (keskiviikko ei sovi kaikille), matkat, harrastukset.

Oltiin myös pahoillaan, kun ei olla pystytty fyysisesti tapaamaan. Sosiaalisuutta pidettiin tärkeänä.

Jäsenmaksua pidettiin kovana.

Tehtävät ja ohjelmat

Jokaviikkoinen tapaaminen sai enemmän kannatusta kuin joka toinen viikko pidettävä kokous.

Klubimestarille keskittynyt liikaa tehtäviä.

Mentoritoimintaa hallituksen tueksi olisi kannatettavaa.

Ohjelmaa pitäisi laajentaa. Aiheina voisi olla ajankohtaiset asiat liittyen politiikkaan, uskontoon jne.

Toivottiin enemmän jäsenistön esityksiä ja ulkopuolisia luennoitsijoita.

Missä mennään puheenvuoroja liittyen klubin projekteihin.

Apua tarvittaisiin verkkoesitelmän pitämisessä.
Korona-teema nostettiin esille: asiantuntijoita kertomaan aiheesta.

Kiinnostavasta ohjelmasta ja toiminnasta tulee myös viestiä Some-kanavissa.

Presidentin viesti jäsenille on: FB:ssa olevat jäsenet voisivat tulla mukaan viestimään klubin toiminnasta: ilmoittautumiset FB-yhdyshenkilölle Minna Söderholmille.

Presidentti peräänkuulutti myös uusien jäsenien hankintaa. Keskustelua herätti myös kokouspaikan valinta.

Ensi keskiviikkona 25.11. vierailee klubimme kokouksessa piirikuvernööri Sakari Karjalainen. Presidentti Kippo-Edlund toivoo jäsenten runsaslukuisesti osallistuvan tilaisuuteen, joka pidetään poikkeksellisesti Zoom-kokouksena. Päivi lähettää kokouslinkin. Mikäli yhteydessä on ongelmia sihteeri auttaa tarvittaessa.

Koonnut ja kuva: Maarit Gabrielsson