Nuorisovaihto

Klubimme on aikaisempina vuosina lähettänyt yhden nuoren vaihto-oppilaaksi Rotary-periaatteiden mukaisesti. Tällä hetkellä teemme nuorisovaihdossa yhteistyötä muiden rotaryklubien kanssa. Samalla kun lähetämme Suomesta nuoren vaihtoon, otamme vastaan yhden ulkomailta tulevan nuoren asumaan, opiskelemaan ja tutustumaan Suomeen n. 11 kuukauden ajaksi.

Haluatko vaihto-oppilaaksi? Teemme yhteistyötä Pasilan Rotaryklubin kanssa. Syksyllä 2021 kauttamme haki vaihto-oppilaaksi viisi henkilöä.

Parhaat mahdollisuudet tulla valituksi on reippaalla ja oma-aloitteisella hakijalla, jolla on kyky asua vieraassa perheessä ja kulttuurissa. Rotaryvaihtovuoden aikana asutaan yleensä 3 eri perheessä. Näin nuori saa kokemusta eri tavoista elää. Lähtökohtana on, että koulu pysyy samana koko vaihtovuoden ajan. Tärkeää on myös, että vaihto-oppilaaksi lähtevän perhe auttaa klubiamme löytämään ne 3 perhettä, joilla on mahdollisuus ottaa vastaan kotiinsa asumaan Suomeen tuleva nuori, koska pääkaupunkiseudulla tämä ei aina ole helppoa.

Ole yhteydessä klubimme presidenttiin niin pääset asiassa eteenpäin.