Klubin uutisia

Toimintaamme Rotaryvuonna 1.7.2021 – 30.6.2022

Pohjois-Helsingin Rotaryklubi on perustettu 20.6.1962. Siten klubimme täytti 20.6.2022 60 vuotta. Juhlatilaisuus päätettiin siirtää syyskuun alkuun ja sen suunnittelu käynnistettiin keväällä.

Rotary järjestön toiminnan kärkiteemoja ovat ”rakennamme rauhaa”, ”torjumme sairauksia”, ”huolehdimme puhtaasta vedestä, sanitaatiosta ja hygieniasta”, ”pelastamme äitejä ja lapsia”, ”tuemme koulutusta, ”kasvatamme paikallistalouksia” sekä uutena kohteena ”huolehdimme ympäristöstä”.

Rotaryklubien tavoitteena on myös edesauttaa jäseniään verkostoitumaan ja tarjota mahdollisuus henkilökohtaiseen kehittymiseen.

Pohjois-Helsingin Rotaryklubin ”kotiosoite” on ravintola Nyyrikki Käpylässä. Klubin toiminnassa on huomioitu keskinäinen yhteydenpito, oman tietämyksen laajentaminen asiapitoisten klubikokousten kautta ja sellaisten tilaisuuksien järjestäminen, jotka kiinnostavat aveceja ja ystäviämme. Olemme järjestäneet myös kaikenikäisille sopivia tapahtumia.

Klubin verkkosivut ovat osoitteessa https://rotary.fi/pohjoishelsinki/, lisäksi klubilla on käytössä Facebook ryhmä ”Pohjois-Helsingin Rotaryklubi”.

Klubin ensisijainen tiedotuskanava on ollut sähköposti ja sen rinnalla WhatsApp, joka tavoittaa useimmat jäsenemme. Tulevat tapahtumat ovat myös klubimme verkkosivuilla.

Toimikauden alussa oli klubissa 25 jäsentä ja päättyessä 24.

Klubilla on yksi kunniajäsen.

Klubissa on myönnetty toimintavuotemme aikana yksi henkilökohtainen PHF ansiosta Ukrainan kriisiavun (Disaster Response Fund) tukemisessa. PHF:n myönsi RI.

Klubi kokoontui toimikaudella 26 kertaa. Toimikauden haasteena on ollut toiminnan ja osallistumisen aktivointi pitkällisen koronatauon jälkeen.

Klubin kokouksien pitopaikka on ollut keskinäisissä ja asia-aiheisissa kokouksissa ravintola Nyyrikki. Lisäksi on ollut vierailuja ja kulttuuritapahtumia.

Kesällä ja Joulun aikaan on toiminnassa pidetty taukoa.

Klubin toimikauden tapahtumat ovat klubin omilla verkkosivuilla

Hyvän tekeminen

Klubin jäsenmaksut kattavat jäsenkohtaisen maksun Rotary järjestölle mm. kansainväliseen kärkiteemojen mukaiseen hyvän tekemiseen.