Pohjois-Helsingin Rotaryklubi

Pohjois-Helsingin Rotaryklubi on aktiivinen 1962 perustettu pohjoishelsinkiläinen rotaryklubi. Kokoonnumme tiistaisin tai maanantaisin päivälliskokoukseen klo 17.00-18.00 Ravintola Nyyrikkiin Käpylässä tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Jos olet kiinnostunut toiminnastamme ja tapahtumistamme, tutustu tapahtumakalenteriimme, laita viestiä klubimme presidentille ja tule vierailemaan tilaisuuteemme. Pidämme usein yhteisiä klubikokouksia Helsingin Koillisen Rotaryklubin kanssa.

Ilmakuva Helsingistä on DC3 lennoltamme elokuusssa 2020, lisää kuvia DC3 lennoilta on Facebook sivuillamme Pohjois-Helsingin Rotaryklubi.

Tapahtumakalenterimme päivittyy säännöllisesti, seuraa siis kalenteriamme.

Olemme myös Facebookissa Pohjois-Helsingin Rotaryklubi.

Rotary

Rotary on eettisellä pohjalla toimiva kansainvälinen palvelujärjestö, joka toimii yli 200 maassa – jäseniä sillä on yli 1,2 miljoonaa. Suomessa ja Virossa on miltei 300 rotaryklubia ja rotareita niissä on yhteensä noin 10 000.

Rotarytoiminnan perustana ovat paikalliset rotaryklubit, jotka kokoavat yhteen samanmielisiä vaikuttajia tekemään hyvää omalla paikkakunnallaan.

Rotary tunnetaan hyvin maailmanlaajuisesta nuorisovaihdosta ja nuorten johtajien koulutuksesta.

Teemme maailmasta parempaa. Rotaryn näkyvin projekti on polion poistaminen maapallolta. Rotary on kerännyt rahaa ja tehnyt työtä vuodesta 1985 PolioPlus-hankkeessa. Tavoitteena on rokottaa kaikki maailman lapset poliota vastaan. Yhteistyökumppaneina tässä työssä ovat mm. Maailman terveysjärjestö WHO, Rotary International, USA:n terveysviraston osa ja YK:n lastenrahasto sekä monet valtiot. Myöhemmin tärkeäksi yhteistyökumppaniksi on tullut myös Bill ja Melinda Gatesin säätiö.

Sairauksien torjunnan lisäksi kärkiteemojamme ovat rauhantyö, puhdas vesi, pelastamme äitejä ja lapsia, tuemme koulutusta ja kasvatamme paikallisia talouksia sekä suojelemme luontoa.

Lisätietoa Suomen Rotary

Seuraa kuukausiteemojamme rotary.fi  verkkosivuilta.