Keitä olemme

Parkanon rotaryklubi kokoontuu kahdesti kuukaudessa tapaamaan toisiaan ja suunnittelemaan, miten voisimme edistää hyvää omalla paikkakunnallamme. Tuemme myös kansainvälisen rotaryjärjestön humanitaarisia projekteja ja osallistumme aktiivisesti Rotaryn nuorisovaihtoon.

Rotary

Rotary on eettisellä pohjalla toimiva kansainvälinen palvelujärjestö, joka toimii yli 200 maassa – jäseniä sillä on yli 1,2 miljoonaa.

Rotarytoiminnan perustana ovat paikalliset rotaryklubit, jotka kokoavat yhteen samanmielisiä vaikuttajia tekemään hyvää omalla paikkakunnallaan.

Rotary tunnetaan maailmanlaajuisesta nuorisovaihdosta ja nuorten johtajien koulutuksesta. Lähes jokaisella suurehkolla paikkakunnalla Rotary järjestää vuosittain paikallisen nuoren vaihto-oppilasvuoden ja ottaa vastaan nuoren jostain päin maailmaa.

Rotaryn näkyvin projekti on polion poistaminen maapallolta. Rotary on kerännyt rahaa ja tehnyt työtä vuodesta 1985 PolioPlus-hankkeessa. Tavoitteena on rokottaa kaikki maailman lapset poliota vastaan. Yhteistyökumppaneina tässä työssä ovat mm. Maailman terveysjärjestö WHO, Rotary International, USA:n terveysviraston osa ja YK:n lastenrahasto sekä monet valtiot. Myöhemmin tärkeäksi yhteistyökumppaniksi on tullut myös Bill ja Melinda Gatesin säätiö.

Mittavan kampanjan ansiosta poliotapaukset ovat vähentyneet maailmassa yli 350 000 tapauksesta vuodessa lähes nollaan.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Ravintola Raijanholvi
Parkanontie 53
39700 Parkano
tai muu erikseen ilmoitettava paikka.

Aika:
Tiistaisin kello 17.30 kaksi kertaa kuukaudessa.

Ei tapahtumia

ShelterBox on Iso-Britanniassa vuonna 2000 rotarien perustama hyväntekeväisyysjärjestö. ShelterBoxin avustustoiminnasta Suomessa vastaa sen virallinen alajärjestö ShelterBox Suomi. Järjestön tehtäviin kuuluu hätämajoitusten ja niihin liittyvien varustetoimitusten järjestäminen luonnonkatastrofeista tai humanitaarisista kriiseistä kärsiviin kohteisiin eri puolille maailmaa.

Liity mukaan

Jos haluat vaikuttaa, tule mukaan toimintaamme!

Suomen Rotary sosiaalisessa mediassa