Karttaa ei ole saatavissa

26.03.2024

Tapahtumapaikka
Elokuvateatteri Star

Hyvät rotarysiskot ja -veljet!

Tervetuloa jälleen kaikki seuralaisinenne ja ystävinenne Oulun Tullin rotaryklubin perinteiseen hyväntekeväisyysiltaan elokuvateatteri Stariin tiistaina 26.03.2024 klo 17.00!

Kaikki mukaan!

Näemme elokuvan One Life, joka tulee ensi-iltaan edellisenä viikonloppuna 22.3.2024.

Ilmoittautukaa maksamalla Oulun Tullin rotaryklubin tilille FI87 5741 4020 1126 08, 17,00 € /hlö viitteellä 1054.

Liput (ei paikkanumeroita) jaetaan elokuvateatterissa alkaen puoli tuntia ennen elokuvaa. Mikäli haluat liput etukäteen, ole yhteydessä Eeva Siuruaan: eevasi@hotmail.com tai 040-5537118.

Elokuvan traileri on nähtävissä jo nyt elokuvateatteri Starin sivuilla. Pääosissa mm. Anthony Hopkins, Johnny Flynn ja Helena Bonham Carter.

”One Life” kertoo inspiroivan tositarinan Sir Nicholas ”Nicky” Wintonista (Hopkins/Flynn), joka toisen maailmansodan kynnyksellä pelasti yli 600 lasta natsituholta. Nicky piti itseään pankkiirina, ei humanitäärinä. Kun hän vieraili Prahassa vuonna 1938 ja näki pakenevien juutalaispakolaisten tilanteen, hän teki sen, minkä hän uskoi olevan oikein – sen, minkä kuka tahansa tekisi – ja päätti omistautua asialle. Sota lähestyi, ja alkoi kilpajuoksu aikaa vastaan. Kuinka monta lasta hän voisi vapauttaa ennen kuin aika loppuisi? Viisikymmentä vuotta myöhemmin eletään vuotta 1988, ja Nickyä vainoaa edelleen niiden lasten kohtalo, joita hän ei pystynyt auttamaan.

Rotarillisin terveisin

Oulun Tullin rotaryklubin puolesta