Varainhankinta ja lahjoitukset

Rotaryklubimme on mukana sekä paikallisessa että maailmanlaajuisessa palvelutyössä monin eri tavoin.

Klubimme osallistuu rotareiden nuorisovaihtotyöhön yksin tai yhdessä jonkun muun rotaryklubin kanssa, lähettämällä nuoren maailmalle ja otamalla vastaavasti yhden nuoren piiriimme vaihto-oppilaaksi.

Rotarysäätiö tukee lukuisten projektien avulla äitien ja lasten terveyden kohentamista ja sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä sekä kasvattaa paikallistalouksia ja yhteisöjä. Rotarysäätiö edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista siellä missä tälle on tarvetta.

Lahjoitamme varoja humanitäärisiin projekteihin Rotarysäätiön kautta. Aivan erityisesti Munkkiniemen klubi ja yksittäiset jäsenet ovat panostaneet polion kitkemiseen maailmasta lahjoittamalla säännöllisesti vuosittain Rotarysäätiön The Rotary Foundation Poliorahastoon.

Rotarit ovat tehneet työtä villin polioviruksen poistamiseksi jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Nykyään villin polioviruksen vuoksi sairastuu vuosittain enää muutamia kymmeniä lapsia, kun projektin alkuvaiheessa luvut olivat jopa 350 000 lasta vuodessa. Tänä päivänä tähän kotoperäiseen polioon sairastuneet lapset asuvat yleensä vaikeakulkuisilla seuduilla mm. Afganistanissa.

Rotarit ovat antaneet maailman lapsille lupauksensa saattaa polioprojekti päätökseen, joten myös meidän klubimme osallistuu omalla panoksellamme tähän työhön niin kauan, kun tämä rotareiden antama lupaus on täytetty.

Klubin omia Palveluprojekteja

Nuorisostipendi  on ollut klubin perinteinen tapa kanavoida rahaa paikallisesti merkittäviin ja nuorisoon suuntautuviin projekteihin.

Rahastipendit: Klubi tuki kaudella 2019-2020  rahastipendeillä Munkkiniemen yhteiskoulun ja Länsi-Helsingin musiikkiopiston toimintaa.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Hilton Kalastajatorppa tai erikseen ilmoitettu kokoontumispaikka
Kalastajatorpantie 1,
00330 Helsinki