Olemme osa piiriä 1420

Rotarypiirit

Suomessa on kauden 2020-2021 alusta viisi (5) rotarypiiriä. Omaan Rotarypiiriimme 1420 kuuluu suomalaisten klubien lisäksi kaikki Viron 20 rotaryklubia. Piirejä johtavat piiri-kuvernöörit District Governors.

Oman piirimme D1420 kuvernööri toimintavuotena 2020–2021 on DG Sakari Karjalainen Helsingistä.

Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, joka koostuu pääsääntöisesti edellisistä kuvernööreistä, ja komiteat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Piirissä 1420 on 13 apulaiskuvernööriä (AG), joista yhdeksän (9) toimii Suomessa ja neljä (4) Virossa. Piirin talouskomitean tehtävänä on antaa kerran vuodessa klubeille lausunto piirin toiminnasta.

Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja Piirin nimeämiskomitea eli Piirin 1420 piirineuvosto täydennettynä muutamalla Piirikokouksen hyväksymällä lisäresurssilla valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa piirikuvernöörin tehtävään. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkeimmät ovat tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaarit (prePETS ja PETS), Piirin syys- ja kevätkokoukset – Piirikokous ja Piirineuvottelu – sekä yleensä keväällä järjestettävä piirikonferenssi.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa joko jokaisessa erikseen tai järjestää muutaman klubin yhteistapaamisia toimivuotensa aikana.

Apulaiskuvernöörit pitävät yhteyttä omiin erikseen määrättyihin klubeihin ja vierailevat useamman kerran kauden aikana oman alueensa klubeissa.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Hilton Kalastajatorppa tai erikseen ilmoitettu kokoontumispaikka
Kalastajatorpantie 1,
00330 Helsinki