Kausi 2023-2024 alkoi lahjoittamalla vesireput Viron Päikeselaageriin eli lasten aurinkoleirille sekä ukrainalaisten nuorten leirien käyttöön.

Elokuussa kävimme ensin Ateneumissa katsomassa sekä Edelfelt-näyttelyn että Ari Koveron opastaman Ajan kysymys -näyttelyn. Loppukuusta vierailimme Metsä Groupilla, jossa Jyrki Ranki esitteli meille yhtiön historiaa ja tulevaisuutta.

Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.

Syyskuussa normaalin vuosikokouksen lisäksi saimme vieraaksi lastentautien erikoislääkärin Ritva Halilan. Hän alusti meille aiheesta lasten ja nuorten terveys, hyvinvointi ja tulevaisuus. Aihe on liiankin ajankohtainen myös tätä kirjoitettaessa.

Lokakuussa kuvernööri Ritva Semi vieraili kanssamme Munkkiniemen yhteiskoululla  rehtorin Aki Holopaisen kanssa ja lahjoitimme koululle oman vesirepun.

Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.

Osallistuimme silakkapatikkaan ja Heurekassa soroptimistien järjestämillä tyttöjenpäivillä kävimme esittelemässä vesireppua. Lahjoitimme yhdelle tyttöjenpäiville osallistuneista kouluista vesirepun ja lahjan sai Vantaan Ruusuvuoren koulu.

Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.

Pidimme lokakuussa myös klubikokouksen, jossa kaikki toimikuntamme esittäytyivät. Eihän rotarytoiminnassa ole kyse vain esitysten kuuntelemisesta vaan myös palvelusta toisten hyväksi. Myös rotarysäätiö on syytä muistaa. Se ei vain kerää rahaa vaan myöntää avustuksia hyviin hankkeisiin kuten kuluvalla kaudella vesirepputoimintaan.

Marraskuu alkoi energia-asioissa, kun työ- ja elinkeinoministeriön teollisuusneuvos Juho Korteniemi päivitti tietomme ydinvoiman tulevaisuudesta. Saimme mukaan myös muutaman naapuriklubilaisen. Kävimme katsomassa Kansallisteatterissa Europeanan. Syyskauden lopuksi pääsimme vielä kuuntelemaan, mitä UPM:llä tapahtuu. Kimmo Pelanderin johdolla kuulimme katsaukset metsä- ja energia-asioista.

Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.

Itsenäisyyspäivänä osallistuimme sankarivainajien muistojuhlaan Munkkiniemen sankarihautausmaalla alueen muiden toimijoiden kanssa. Kävimme vielä Länsi-Helsingin musiikkiopiston joululaulajaisissa. Opisto on vuosittain saanut meiltä stipendin ja aiemmin olemme lahjoittaneet koululle oboen.

Kaiken tämän tehtyämme pääsimmekin ansaitsemallemme joululomalle. Kiitos kaikille klubilaisille osallistumisesta!