Elokuussa Suomeen saapunut argentiinalainen vaihto-oppilaamme Ciro Umek vieraili viikkokokouksessamme 17. lokakuuta ja kertoi Argentiinasta sekä perheestään ja elämästä kotimaassaan.

Ciro esitteli argentiinalaisia kuuluisuuksia taiteilijoista ja poliitikoista urheilijoihin. Hän kuvaili ihmisten arkea ja ruokakulttuuria Argentiinassa sekä kertoi argentiinalaisten suuresta rakkaudesta jalkapalloon.

Ciro asuu kolmessa isäntäperheessä ja opiskelee Kuninkaantien lukiossa Espoossa. Hän kertoi ensivaikutelmistaan Suomessa ja koulussa. Hän on aloittanut suomen kielen opinnot ja kannusti kaikkia Suomeen saapuvia vaihto-oppilaita opiskelemaan suomen kieltä.

”Klubimme on keskittynyt nuorisovaihdon tukemiseen. Lähetämme ja vastaanotamme nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon. Mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymiskasvatusta”, toteaa klubimme nuorisovaihtovastaava Liisa Paavilainen.

Ciro