Mitä teemme

Pyrimme vaikuttamaan ajankohtaisiin haasteisiin

Rotarina sinulla on mahdollisuus toimia, vaikuttaa ja tehdä hyvää. Lisäksi saat mahtavan sosiaalisen verkoston ja elinikäisiä ystäviä niin kotipaikkakunnaltasi kuin maailmanlaajuisesti. Voit myös verkottua oman harrastuksesi jakavien muiden rotareiden kanssa rotareiden moninaisissa kansainvälisissä harrastusryhmissä.

Haluamme vaikuttaa ajankohtaisiin haasteisiin. Osallistumme Rotaryn nuorisovaihtotoimintaan, lähialueiden kehittämiseen kuten Itämeren suojeluun ja Rotaryjärjestön humanitaarisiin projekteihin

Kokoonnumme viikoittain

Kokoonnumme tiistaisin kuulemaan mielenkiintoisia esitelmiä yhteiskunnan eri sektoreilta ja edistämään hyvää sekä omalla paikkakunnallamme että maailmanlaajuisesti. Rotareilla on yhteiset arvot ja osallistumalla klubin viikkokokouksiin tai tapahtumiin voit verkostoitua samanhenkisten eri alojen asiantuntijoiden kanssa.

Toteutamme palveluprojekteja ja tuemme humanitaarisia projekteja koordinoivaa Rotarysäätiötä. Koulutamme jäseniämme eri tehtävissä toimimisen kautta ja kehitämme heidän eettistä johtajuuttaan.

Tutustu ohjelmaamme

Kansainvälisenä toimijana Rotary tarjoaa mahdollisuuksia myös kansainväliseen toimintaan. Viikoittaisten esitelmien lisäksi klubillamme on kulttuuri- ja yritysvierailuja sekä ulkomaanmatkoja.

Tuemme nuoria

Rotaryklubimme on keskittynyt nuoriin. Olemme lähettäneet nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon ja vastavuoroisesti isännöineet ulkomailta tulevia vaihto-oppilaita.

Osallistumme rotareiden projekteihin

Haluamme rotareina vaikuttaa ajankohtaisiin haasteisiin. Tartumme toimeen pysyvien muutosten aikaansaamiseksi – ympäri maapalloa, yhteisöissämme ja itsessämme. Haluamme tukea rotareiden humanitaarisia projekteja.

Osallistumme Itämeren suojeluun rotareiden sinileväseurannan kautta ja olemme olleet mukana vuosittain Silakkasoudussa, jolla kerätään varoja Itämeren suojeluun. Olemme lahjoittaneet katastrofeissa kotinsa menettäneille perheille Shelterbox-laatikoissa elämisen kannalta olennaisia tarvikkeita. Osallistumme kansainvälisen rotaryjärjestön kautta rotareiden ponnisteluihin polion hävittämiseksi maapallolta.