Meri-Espoon Rotaryklubi oli mukana Rotareiden vuosittaisessa hyväntekeväisyystempauksessa Silakkasoudussa Helsingissä Silakkamarkkinoiden ensimmäisenä sunnuntaina 1.10.2023. Klubimme edeltäjäklubi Espoo Meri Rotaryklubi on menestyksellä osallistunut tapahtumaan vuodesta 2015. Tämä on yksi perinteistä, jota haluamme jatkaa uudessa klubissamme.

11. kertaa järjestetyssä tapahtumassa soudettiin kirkkoveneillä Töölönlahdelta Katajannokka kiertäen kauppatorille ja tehtiin matkalla näkösyvyysmittauksia. Soudun jälkeen nautittiin maittava silakkalounas ja kuultiin Itämeren asiantuntijoita seminaarissa.

Silakkasoudun ja uutena elementtinä järjestetyn Silakkapatikan tuotto lahjoitetaan Baltic Sea Action Groupin työhön Itämeren vedenalaisen monimuotoisuuden suojelemiseksi. Varoja kerättiin tukimaksuilla, soudun osallistumismaksuilla sekä arpajaistuotolla.

Meri-Espoon klubi oli mukana yhtenä tilaisuuden järjestäjäklubina ja vastasimme kauppatorilla tarjotusta rotarytiedotuksesta. Muina järjestäjinä olivat Rotaryklubit Finlandia Hall, Helsinki Baltic Sea, Helsinki International, Riihimäki-Hausjärvi, Herttoniemi, Pasila ja Vantaa Myyrmäki.

Lisätietoja:
www.silakkasoutu.fi
Baltic Sea Action Group: www.bsag.fi.