Kuva: ”Perhonen” Melnyk Yulia, 16
Kryvyi Rihin satelliittiklubi lähestyi klubiamme keväällä. He halusivat tehdä yhteistyötä, koska Espoon kaupungin ja Ukrainan Kryvyi Rihin kaupunkien välille oli syntynyt yhteys. Tämän seurauksena syntyi valokuvaprojekti. Halusimme ilahduttaa sodan keskellä olevia koululaisia luontokuvilla Suomesta, erityisesti Espoosta. Yhteistyössä Espoon opetustoimen kanssa jaoimme viestiä espoolaisiin kouluihin. Lisäksi Ukrainan Kiovan rotaryklubin satelliittiklubi Kryvyi Rihissä keräsi luontokuvia alueensa kouluissaan. Nyt projekti on valmis, ja kuvat ovat lähteneet molemmissa maissa jakeluun kouluihin. Olemme valinneet parhaat kuvat Espoosta ja palkinneet kuvaajat kunniakirjoilla. Ukrainan kuvat tullaan huutokauppaamaan tämän vuoden puolella sopivassa rotarytilaisuudessa ja tuotto menee Ukrainan lasten ja nuorten hyväksi.   Länsiväylä teki jutun projektista, jonka voit käydä lukemassa täällä:
Lämmin kiitos kaikille projektiin osallistuneille:
Espoon kaupungin opetustoimi ja Espoon koulut oppilaineen
Kryvyi Rihin kaupungin johto ja Kryvyi Rihin alueen koulut oppilaineen
Kiovan Kryvyi Rih satelliittiklubi