Rotaryvaihto-oppilaamme Flavie vietti ensimmäistä koulupäiväänsä espoolaisessa lukiossa. Hän saapui Suomeen Lyonista Ranskasta 🇫🇷 Vaihto-oppilastoimintaa toteutamme yhdessä Munkkiniemen rotaryklubin kanssa. Tervetuloa Suomeen Flavie!

Flavie osallistui klubimme rapujuhliin ja vieraili myös klubimme kokouksessa kertoen kotikaupungistaan Lyonista ja perheestään Ranskassa. Flavie käy Lyonissa yksityiskoulua. Hän ikävöi parasta ystävään Ranskassa, mutta pitää myös kovasti suomalaisesta koulutusta, mikä hänen mukaansa antaa paljon vapauksia ja kannustusta lähtökohdista riippumatta. Myöskään arvosanat eivät ole niin tärkeässä roolissa kuin vaikkapa Ranskassa. Flavie rakastaa luistelua, ratsastusta, retkeilyä ja alpeilla laskettelua. Alpit ovatkin ainoastaan puolentoista tunnin ajomatkan päässä Lyonista.

Toivomme hänelle ikimuistettavaa vaihtokokemusta Suomessa!