Leppävaaran klubin seminaarit

Seminaarit aloitettiin vuonna 1997

Vuonna 1997 Rotarysäätiö täytti 80 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi säätiö toivoi erityislahjoituksia klubeilta säätiön hyvien asioiden edistämiseen maailmanlaajuísesti. Leppävaaran Rotaryklubi päätti järjestää seminaarin ajankohtaisesta asiasta tarkoituksella saada rahaa säätiölle seminaarin sponsoreiksi lupautuneilta.Tilaisuus oli osanottajille maksuton.

Ensimmäisen seminaarin yhteistyökumppaneiksi ja sponsoreiksi saatiin Espoon Leppävaarassa vaikuttavia tahoja: Espoon kaupunki, Espoon Kauppakamari, EVTEK-ammattikorkeakoulu, Merita, Pohjola-Yhtiöt ja AEL.

Toimintaidea

Ensimmäisen seminaarin tavoitteeksi asetettiin herättää osallistujissa ajatuksia – ravistella heitä ajattelemaan MINNE OLEMME MENOSSA nykyisillä tunnetuilla ”pelisäännöillä” – ja motivoida toimijoita tulevaisuuteen tähtäävään vastuulliseen toimintaan sekä yksilö-, yritys- että yhteiskuntatasolla. Seminaarin otsake oli QUO VADIS SUOMI VUONNA  2000?

Rotarien tunnuslause on – Palvelu itsekkyyden edelle. Palvelu kanavoituu Rotaryklubeissa käytännön toiminnaksi viidelle palveluväylälle. Seminaarimme toteutti näistä Ammattipalvelun ja Yhteiskuntapalvelun väyliä.

Taloudellisen tuloksen käyttö

Sponsoreilta saatu taloudellinen tuki päätettiin silloin, ja sen jälkeen on aina päätetty, jakaa alueen oppilaitosten oppilaille Rotarystipendeinä ja Rotarysäätiölle mm. Polion vastaisen maailmanlaajuisen rokotusohjelman toteuttamiseen.

Seminaarit jatkuvat: Nimi vakiintunut ”Syysseminaariksi”

Seminaarien toteutus on jatkunut jokasyksyisenä tilaisuutena. Toimintavuotena 2023 – 2024 tilaisuus järjestetään jo 25. kerran.

Sponsoreita on tullut lisää. EVTEK ammattikorkeakoulu on muuttunut Metropolia Ammattikorkeakouluksi. Vakituisia tukijoita on ollut mm. UPM, SGM Group, RTK palvelu, A-Insinöörit, Danske Bank, Tapiola Golf, ABB, FGWE, Kauppakamari, Huhta-sähkötekniikka, Ramboll.