Keitä olemme

Leppävaaran Rotaryklubi on aktiivinen espoolainen rotaryklubi. Kokoonnumme joka tiistai lounaskokoukseen klo 11.45-13.00 Albergan kartanoon tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, suoritamme museo– ja näyttelyvierailuja ja tutustumme lähialueen yritystoimintaan. Tukikohteemme on SPR:n Espoon turvakoti Espoon Leppävaarassa.

Klubimme on perustettu 15.7.1988. Ns. charter-klubimme on Kanta-Espoon rotaryklubi, josta ensimmäiset jäsenemme Carl Nordmanin johdolla siirtyivät perustamaan rotaryklubia Leppävaaran.

Kummiklubimme on Valkeakoskelainen Tohkaklubi. Klubissamme on 58 jäsentä. Olemme osa rotarypiiriä 1420.

Klubissamme on 46 jäsentä (39+7 kunniajäsentä).

Harrastus, jolla on tarkoitus

Sanotaan, että Rotaryt on maailman suurin jatkokoulutusjärjestö. Jokaisella rotarylla on erinomainen mahdollisuus elinikäiseen opiskeluun, sillä kaikissa kokouksissamme on korkeatasoisia ja mielenkiintoisia esitelmiä elämän eri aloilta laidasta laitaan.

Leppävaaran Rotarytoiminnan huippuhetkiin kuuluu jo kolmattakymmentä kertaa järjestetty vuotuinen Syysseminaari mielenkiintoisine aiheineen. Korkeatasoisen ja ajankohtaisen seminaarin osanottajamäärä nousee yleensä pariin sataan.

Erityisen ylpeitä olemme omasta ohjelmallisesta Perinnelounaastamme, joka järjestetään yleensä helmikuussa Albergan Kartanon tunnelmallisessa kellaritilassa. Lounaalla on aina jokin viihteellinen teema, joka pitää yllä tunnelmaa ja mielenkiintoa koko nelituntisen lounaan ajan. Lounaan päätyttyä jatkamme teeman ja tietokilpailun merkeissä saunaillassa.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,4 miljoona jäsentä yli 46 000 klubissa ja yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 270 klubia, joissa noin 8900 rotaria.