6.8.2020 klo 18.00 – RI-kauden avajaisista

Tervetulotoivotuksen jälkeen nostettiin malja klubillemme ja sen tulevaisuudelle.

Paikalla oli 31 veljeä ja rotariannea.

Presidentti kiitti aluksi ed. kauden hallitusta ja totesi, että past presidentti Lauri Meltolle myönnettiin PHF.

Sitten jaettiin huomionosoitus 100 % läsnäolosta Jyrki Takalalle (46:s vuosi peräjälkeen).

Presidentin puheenvuoro sisälsi seuraavaa:

• poikkeuksellinen kevät takana -> miten jatkuu, kukaan ei tiedä?

Edellinen RI:n presidentti Mark Malony totesi, että nyt, jos koskaan tarvitaan rotareita ja meidän mahdollisuuksiamme auttaa vähempiosaisia ja katastrofeista kärsiviä. Hän toivoi meidän olevan vielä parempia kuuntelijoita (better listeners)  ja vielä enemmän avaramielisimpiä/ennakkoluulottomampia (more open minded).

Se on hienoa, että Rotarysäätiön varallisuus on karttunut 336 milj. dollaria ja siitä jaetaan ennätysmäärä mm. Covid-19 pandemian hoitoon.

Nämä huomiot tulivat RI:n ensimmäisessä globaalissa virtuaali-conventiossa, kun Honolulun kokoontuminen peruttiin.

Uusi presidentti Holger Knaack, tuosta Hampurin läheltä vetää seuraavan vuoden RI:tä. Nyt uudessa istuvassa hallituksessa on Suomestakin edustus: Virpi Honkala Raahesta aloittaa nyt 2-vuotisen kautensa. Hän on eräs pääorganisaattori myös syyskuussa pidettävälle ”Northern Lights Institute” -tapahtumalle Oulussa.

Oman 1430 Piirimme tavoitteena:

-> jäsenmäärän kasvattaminen !

-> toimintatapojen uudistaminen (kiinnostavuuden lisääminen) – sosiaalinen media

-> kansainvälisten ja humanitääristen hankkeiden tukeminen

Minua kiinnostaisi tukea myös meidän nuoriamme RYLA -toiminnoilla, jos siihen vaan yhteistyötä lähiklubeilta löytyy ?
Lisäksi Shelterbox -toiminta on lähellä sydäntä.

Tulevan vuoden ohjelma on suunniteltu myös yhteisien tilaisuuksien järjestämisille (avec) – tässä muutama esimerkki:

• 3.9. – esitelmä: Henkilökohtainen tietoturva / Matti Järvinen. Tilaisuus on avec.
      • 17.9. – esitelmä: Kyösti Jääskeläinen / KSS Energia Oy: Sähköä tulevaisuudessa: Mistä, miten ja mihin? Tilaisuus on avec.
      • 23.9. – kello 11:00, vierailu/esitelmä: Maailmanperinnekohde Struven ketjun Mustilan pisteen muistomerkin paljastustilaisuus yhdessä Elimäen RI:n kanssa. Koskelassa klo 12 pidettävän lounaan jälkeen pääjohtajan esitys. Tilaisuus on avec & Intercity.
      • 1.10. – vierailu, kello 18:00: Panimo/panimoravintola Vanha Kauppa Kuusankoskella. Panimomestari pitää olut -tastingin (4 omaa tuotetta) ja kertoo oluista ja niiden tekemisestä. Tilaisuus on avec. Hinta 20 €/hlö.
      • 15.10. – vierailu Maanpuolustusjuhla. Tilaisuus on avec.
      • 29.10. – esitelmä: Vesa P. Valtonen. Tilaisuus on avec.
      • 19.11. – esitelmä: Talousjohtaja Hellevi Kunnas: Kouvolan kaupungin taloustilanne ja näkymät 2021. Tilaisuus on avec & Intercity.
      • 26.11. – vierailu, kello 18:00: Myllykosken kirkon laajennus. Tilaisuus on avec.
      • 17.12. Joulukirkko ja -lounas. Tilaisuus on avec.

Oli hienoa nähdä teidät tänään täällä – nähdään vastaisuudessakin!

Lopuksi vielä iso kiitos veli Vesalle ja Amandalle että saimme käyttää näitä tiloja (ISO KÄSI) ja seuraavaksi Vesku voisi kertoa vähän mitä täällä on nähtävää, sekä tulevista tapahtumista.!